Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÜLTÜR ÇALIŞMALARI II İkinci Düzey ELIT 548 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Turkce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. CRISTINA MIRELA NICOLAESCU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yuz yuze
Dersin Amacı 1.To read and interpret critical texts by using the proper specialized terminology 2.To formulate logical conclusions about culture from the selected literary pieces read.
Dersin Tanımı This course is basically a study of culture. As a continuation of Cultural Studies I, the focus will be this time on Cultural Criticism and Cultural Theory. It is designed to give students an exposure to different perspectives and interpretations of culture, out of all possible aspects of life and arts, literature in social context being preeminent. The main objective of the course is to familiarize students with the most renowned theories and theorists in the field: T.Adorno, A,Gramsci, J.F.Lyotard, Z.Slavoj, B.Walter etc.

Dersin İçeriği
1 Introduction to the course
2 Cultural Criticism – an overview (theoretical background)
3 Cultural Theory – an overview (terminology will be provided and discussed)
4 Textuality and signification
5 Aesthetics /the Sublime - T. Adorno
6 Revision for midterm assessment (major points)
7 PowerPoint presentation of the draft projects
8 Round-table talk on the presented draft projects, feedback
9 Reworkings on the draft projects based on the suggested received
10 Ethics - W.Benjamin, A. Gramsci
11 Alterity E. Levinas
12 The real - Z. Slavoj
13 The Inhuman - J.F.Lyotard
14 Final considerations on the analyzed pieces of literature and critical texts
15 Revision for final examination
16 Final examination
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 1-To describe and discuss the cultures that produced the myths - To improve analytical, conceptual, connective writing skills. - To understand and operate with critical concepts for a comprehensive analysis - To read and interpret critical texts
2 To read and interpret books/texts from a multiple perspective
3 To compare and contrast views of different theorists on culture, ethics, alterity, aesthetics etc.
4 The course will sharpen their analytic skills in oral and written presentations.
5 To be able to apply cultural theory in text analysis
6 To use critical concepts in text analysis
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
8 İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
13 Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
15 Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
18 Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 3 1 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 8 1 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Textbooks : Andrew Milner and Jeff Browitt. Contemporary Cultural Theory, Allen&Unwin, USA, 2002. Kate McGowan: Key Issues in Critical and Cultural Theory, Open University Press, USA, 2007.
Yardımcı Kaynaklar Additional references: Cultural Theory – Classical and Contemporary Positions, ed. Tim Edwards, Sage USA, 2007. Keith Green & Jill Lebihan. Critical Theory and Practice. A Coursebook, Routledge, London & New York, 2001. Giles Gunn. The Culture of Criticis and the Criticism of Culture, Oxford Univ. Press, 1988. David B. Pirie. How to Write Critical Essays. A guide for Students of Literature, Routledge, London & New York, 2002. Andrew Edgar & Peter Sedgwick Cultural Theory. The Key Concepts. Routledge, London & New York, 2007. Chris Baldick. Oxford Concise Dictionary of Literary Terms, Oxford Univ. Press, 2001. Catherine Belsey. Culture and the Real. Theorizing Cultural Criticism, Routledge, London & New York, 2005. Levinas, Emmanuel (1999[1970]) Alterity and Transcendence. (Trans. Michael B. Smith) Columbia University Press. Nealon, Jeffrey (1998) Alterity Politics: Ethics and Performative Subjectivity. Duke University Press.

Ders İle İlgili Dosyalar