Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİNİR SİSTEMİ FİZYOLOJİSİ İkinci Düzey FZY 537 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. CEM SÜER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. Asuman Gölgeli
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE EĞİTİM
Dersin Amacı Sinir sisteminin fizyoanatomisi, merkezi ve periferik sinir sistemi
Dersin Tanımı Nöron, sinaps tanımları, merkezi sinir sistemi (beyin yapıları) ve periferik sinir sistemi işlenecektir.

Dersin İçeriği
1 Sinir sistemi fizyolojisine giriş
2 Nöron, sinaps kavramları
3 Merkezi sinir sistemi fizyolojisi
4 Merkezi sinir sistemi fizyolojisi
5 Merkezi sinir sistemi fizyolojisi
6 Periferik sinir sistemi fizyolojisi
7 Periferik sinir sistemi fizyolojisi
8 Periferik sinir sistemi fizyolojisi
9 Ara sınav
10 Otonom sinir sistemi fizyolojisi
11 Otonom sinir sistemi fizyolojisi
12 Otonom sinir sistemi fizyolojisi
13 Kranial sinirler
14 Final
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Sinir sisteminin işleyişinin öğrenilmesi
2 Beyin yapısı ve işleyişinin öğrenilmesi
3 Periferik sinir sisteminin öğrenilmesi
4 Kranial sinirlerin öğrenilmesi
5 Sinir sisteminin diğer sistemlerle ilişkisinin kavranması
6 Otonom sinir sistemi fizyolojisinin öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli güncel bilgi birikimine sahip olmak
2 Fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Fizyoloji alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
4 Bilimsel bakışa sahip olmak
5 İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6 Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7 Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8 Bilimsel yenilikleri takip etmek
9 Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10 Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11 Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12 Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 6 30
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 20
Ödev 14 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Guyton ve Ganong Fizyoloji kitapları
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar