Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ KAYNAKLARININ ANALİZİ I Birinci Düzey TAR 619 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. NESLİHAN ALTUNCUOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MÜCAHİT ÖZÇELİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin tüm kaynaklarına nasıl ulaşılacağının ve nasıl kullanılacağının öğretilmesi.
Dersin Tanımı Lozan Barış Antlaşması’nın Tatbikatı

Dersin İçeriği
1 Tarihin Tanımı ve Tarih İlmi
2 Modern Dönem Tarihçiliği
3 Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin Metodolojisi
4 Osmanlıdan Cumhuriyete Geçiş
5 Başbakanlık Osmanlı ve Cumhuriyet Arşivi
6 Cumhurbaşkanlığı Arşivi
7 ATESE Arşivi
8 ARA SINAV
9 Diğer Arşivler
10 Resmi Gazeteler
11 Düsturlar
12 Kavanin Mecmuası
13 Zabıt Cerideleri
14 Mevzuat Külliyatı ve Tüzükler
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Analitik düşünme ve analojik değerlendirme yapabilmek.
2 Kendi tarihini ve kültürünü referans alabilecek öz güvende ve yaşadığı çağın olgularını kavrayabilecek donanımda kendi bilimsel problematiklerinin üstesinde gelerek bunları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme.
3 Tarihi meseleleri çözme ve ispata yönelik yeteneklerini geliştirmek.
4 Araştırma ve incelemeye yöneltmek.
5 Bilimsel düşünmeyi geliştirmek.
6 Sistemli ve mantıklı düşünmeyi öğretmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2 Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3 Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4 Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5 Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7 Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9 Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12 Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13 Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14 Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15 Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 3 36
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 4 6 24
Ara sınavlar 1 6 6
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 12 12
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 3 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Semih Yalçın, Türkiye Cumhuriyeti tarihinin Kaynakları Başbakanlık Osmanlı Arşivi Belgeleri Osmanlıca Gazete Koleksiyonları
Yardımcı Kaynaklar Semih Yalçın, Türkiye Cumhuriyeti tarihinin Kaynakları Başbakanlık Osmanlı Arşivi Belgeleri Osmanlıca Gazete Koleksiyonları

Ders İle İlgili Dosyalar