Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ORTAÇAĞ TARİHİ Birinci Düzey SBO 207 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -Bulunmuyor
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. GÖKHAN EŞEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. CEVDET KIRPIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze ve/veya online uzaktan
Dersin Amacı Öğrenciler bu derste genel olarak Ortaçağ Avrupa ve Asya siyasi tarihi ve uygarlığını öğrenirler.
Dersin Tanımı Ortaçağda Avrupa ve Asya''nın siyasi, sosyal, kültürel, ekonomik ve kültürel yapısı.

Dersin İçeriği
1 Orta Çağ’da Avrupa’nın siyasi yapısı: Kavimler Göçü ve Roma İmparatorluğunun dağılma süreci
2 Orta Çağ’da Avrupa’nın siyasi yapısı
3 Hristiyanlık ve Avrupa’nın dinî yapısı
4 Avrupa''da din-devlet-bilim ilişkisi (aristokrasi-ruhban sınıfı mücadelesi)
5 Avrupa’nın sosyo-ekonomik yapısı
6 Orta Çağ Avrupa’sında kültür ve medeniyet
7 Geç Orta Çağ Avrupa’sında bilimsel zihniyetin doğuşu,
8 Arasınav
9 Endülüs Emevilerinin bilim ve felsefesinin merkezi Avrupa ve İngiltere bilimi ile etkileşimi, Thomas Aquinas, Roger Bacon
10 Orta Çağ’da Asya’nın siyasi yapısı
11 İslamiyet ve Asya’nın dini yapısı
12 Orta Çağ’da Asya’nın sosyo-ekonomik yapısı
13 Asya’da eğitim, bilim ve kültür ve medeniyet
14 Asya’de felsefe, bilim ve maddi medeniyet unsurları.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bütün öğrenciler Orta Çağda Avrupa ve Asya''nın siyasi, sosyal, ekonomik, bilimsel ve kültürel özelliklerini bilir.
2 Bütün öğrenciler Orta Çağda Avrupa ve Asya''nın siyasi, sosyal, ekonomik, bilimsel ve kültürel özelliklerini bilir; bu özellikler bakımından Avrupa ve Asya''yı İslam dünyası ile karşılaştırarak analiz eder.
3 Bütün öğrenciler Orta Çağda Avrupa ve Asya''nın siyasi, sosyal, ekonomik, bilimsel ve kültürel özelliklerini bilir; bu özellikler bakımından Avrupa ve Asya''yı İslam dünyası ile karşılaştırarak çıkarımlarda bulunur.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     92
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Hasan Karaköse, Orta Çağ Tarihi ve Uygarlığı
Yardımcı Kaynaklar Norman Davies, Avrupa Tarihi, İmge Kitabevi, Ankara 2006. John Hirst, Kısa Avrupa Tarihi, Say Yayınları, Ankara 2019. Gordon Kerr, Kısa Çin Tarihi, Say Yayınları, Ankara 2021. Hindistan Tarihi İçin bkz https://islamansiklopedisi.org.tr/hindistan

Ders İle İlgili Dosyalar