Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİŞ HEKİMLİĞİ TARİHİ Birinci Düzey Y114 D1 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİN MURAT CANGER
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Halil TEKİNER, Doç. Dr. Emin Murat CANGER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sınıfta ders verme
Dersin Amacı Diş hekimliği eğitimine başlangıç yapan öğrencilere diş hekimliği mesleğinin dünya ve Türk uygarlıklarındaki tarihsel gelişimini öğretmek.
Dersin Tanımı Teorik ders

Dersin İçeriği
1 İlk Çağlarda Diş Hekimliği: Hititler, Mezopotamya, Mısır, Fenikeliler, İran
2 Hindistan, Çin, Japonya, Kore, Amerika Kıtası
3 Eski Yunan, Tıp Sembolü Olarak Yılan
4 Etrüskler, Romalılar, Bizans
5 Orta Çağda Avupa’da Diş Hekimliği, Cerrahinin Doğuşu
6 Orta Çağda İslam Dünyasında Diş Hekimliği
7 Onalltı ve Onyedinci Yüzyıllarda Diş Hekimliği
8 Onsekiz ve Ondokuzuncu Yüzyıllarda Diş Hekimliği
9 Yirminci yüzyılda Diş Hekimliği
10 Başlangıçtan Ondördüncü Yüzyıla Kadar Türk Diş Hekimliği Tarihi
11 Ondördüncü Yüzyıldan Günümüze Kadar Türk Diş Hekimliği Tarihi
12 İbn-i Sina
13 Sabuncuoğlu Şerafettin
14 Osmanlı İmparatorluğu ve Türkiye Cumhuriyeti’nde Diş Hekimliği Eğitimi. Permili Dişçiler Olayı,
15 Tıp ve Diş Hekimliğinde Yemin
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İlk çağda Orta Doğu ve Mısır'daki diş hekimliği alanında nelerin uygulandığını anlatabilir.
2 İlk çağda Hindistan, Asya ve Amerika kıtalarındaki diş hekimliği alanında nelerin uygulandığını ve bunların diğer uygarlıklardan farklarını açıklayabilir.
3 Eski Yunan, Roma ve Etrüsklerle, Bizans İmparatorluğundaki diş hekimliği uygulamalarını ve diğer uygarlıklarla farklarını bilir, Yunan uygarlığının çağının tıp ve diş hekimliği uygulamalarına getirdiği yenilikleri açıklayabilir.
4 Orta Çağ'da Avrupa'daki ve İslam Dünyasındaki diş hekimliği uygulamalarını bilir ve İslam dünyasındaki uygulamaların üstünlüklerini açıklayabilir.
5 Onaltıncı yüzyıldan yirminci yüzyıla kadar Avrupa'daki diş hekimliği uygulamalarının gelişiminin neler olduğunu anlatabilir.
6 Orta Asya ve Selçuklu İmparatorluğu ile bölgedeki Türk devletlerindeki diş hekimliği ve genel tıp uygulamalarını açıklayabilir.
7 Osmanlı İmparatorluğu' ndaki diş hekimliği uygulamalarını açıklayabilir.
8 İbn-i Sina ile Sabuncuoğlu' nun diş hekimliği uygulamalarını ve yazdığı eserleri bilir, dünya diş hekimliğine getirdikleri yenilikleri açıklayabilir.
9 Osmanlı İmparatorluğunun son dönemi ve Cumhuriyetin ilk yıllarında tıp ve diş hekimliği eğitimi alanındaki gelişmeleri ve katkıda bulunanları açıklayabilir.
10 Tıp ve diş hekimliğinde yeminin tarihini bilir, anlamını açıklayabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 3 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 6 18
Yarıyıl sonu sınavı 3 6 18
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     61
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Efeoğlu A, Erdemir AE, Öncel Ö. Başlangıçtan Günümüze Diş Hekimliği. Nobel Tıp Kitabevleri. İstanbul; 2000.
Yardımcı Kaynaklar Muğan N. Türk Diş Hekimliği Tarihi. İstanbul Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yayını. İstanbul; 1994.

Ders İle İlgili Dosyalar