Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ I İkinci Düzey ATA 513 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. HİKMET ZEKİ KAPCI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik, Sınıf dersleri, öğrenciler ile aktif sınıf çalışmaları.
Dersin Amacı Gençlerimizin devletine, Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve bu anayasada ifadesini bulan Atatürk milliyetçiliğine sahip çıkan, millî değerlerine bağlı, hür, demokratik ve lâik devlet düzenine saygılı, Cumhuriyet ve Cumhuriyet’in getirdiği niteliklere sadık olarak yetiştirmektir.
Dersin Tanımı Milli Mücadele, Atatürkçü Düşünce, Atatürk ilke ve inkılaplarının öğretilmesi, Atatürk’ün ölümünden 1980’li yıllara kadar olan yakın tarihin anlatılması

Dersin İçeriği
1 Milli Mücadele Döneminde milli irade, milli egemenlik, milli bağımsızlık ve demokrasi kavramlarının oluşumu
2 Birinci TBMM''de oluşturulan Gruplar (Tesanüt, Halk Zümresi, Islahat Grubu, Birinci ve İkinci Anadolu ve Rumeli Müdafaa-i Hukuk Grupları)
3 Cumhuriyet Halk Fırkası''nın kuruluşu (1923-1946), 9 umde, fırkanın aldığı isimler, kongre ve kurultayları, halkevleri, müstakil grup, otuzbeşler
4 Terakkiperver Cumhuriyet Fırkası''nın kuruluşu, isimleri, programı, faaliyetleri, Bursa Ara Seçimleri, Halit Paşa''nın vurulması ve ölümü, Şeyh Said İsyanı, Takrir-i Sükun Kanunu,kapanışı, CHF ile arasındaki parti kavgaları, İzmir Suikastı
5 Serbest Cumhuriyet Fırkası''nın Kuruluşu, Atatürk-Fethi Okyar Mektuplaşmaları, Fethi Bey''in İzmir Gezisi, Ahmet Ağaoğlu-İsmet İnönü Atışması, CHF ile olan ilişkileri, Fesih Kararı, Menemen Hadisesi
6 Atatürk''ün hastalığının teşhisi, hastalık süreci, vefatı, defni, dış basında Atatürk hakkında söylenenler, yankılar, İsmet İnönü''nün Cumhurbaşkanı seçilmesi
7 İkinci Dünya Savaşı Yıllarında Uygulanan Hükümet Politikaları, Refik Saydam ve Şükrü Saraçoğlu hükümetlerinin uyguladığı politikaların karşılaştırılması, Hayat Pahalılığı ve halkın durumu
8 Ara Sınav
9 Toprak Mahsulleri Vergisi, Varlık Vergisi, Yol Vergisi, Devletin El koyma kararları, Matbuat ve Cemiyet Kanunu
10 Milli Korunma Kanunu, Suistimaller, Keyfi Uygulama ve Tutumlar
11 Çiftçiyi Topraklandırma Kanunu, Bütçe Kanunu Görüşmeleri, Çok Partili Hayata Geçişin İç ve Dış Unsurları
12 Milli Kalkınma Partisi, Dörtlü Takrir ve Demokrat Parti''nin Kurulması, 1946 Seçimleri ve 1950 Seçimleri
13 Arapça Ezan Yasağı,
14 Atatürk Aleyhine İşlenen Suçlar Hakkında Kanun, Atatürk’ün Naaşının Anıtkabir’e nakli.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Milli Mücadele döneminde uygulanan demokrasi anlayışını kavrayacak.
2 Birinci TBMM'de meydana getirilen farklı gruplar hakkında yorum yapacak.
3 CHF'nin 1950'ye kadar olan sürecini öğrenecek.
4 CHF ve Terakkiperver Cumhuriyet Fırkasını karşılaştıracak
5 CHF ve SCF'yi değerlendirecek
6 Atatürk'ün nasıl öldüğünü öğrenecek ve İsmet İnönü'nün Cumhurbaşkanlığına seçilmesini kavrayacak. İkinci Dünya Savaşı yıllarındaki sıkıntıları anlatabilecek
7 1939-1945 yılları arasında uygulanan vergi politikaları, kanunlar ve yapılanlar hakkında değerlendirme yapabilecek
8 Çok Partili Hayata nasıl geçildiğini değerlendirecek 1946 ve 1950 seçimlerini yorumlayıp karşılaştıracak.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Alan ile ilişkili teorik yaklaşımlara dair temel bir bilginin edinilmesi
2 Alan ile ilgili uygulamalara (pratiğe) yönelik temel bir bilginin edinilmesi
3 Teori ve pratikte dünya çapında meydana gelen gelişmelerin takip edilebilmesi
4 Ekip çalışması becerisinin kazanılması
5 İnisiyatif alma, kreatif çözümler geliştirebime ve analitik düşünce yeteneğinin kazanılması
6 Alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
7 Bir yabancı dili kullanarak alanda, araştırmalarını ve/veya pratiklerini yürüten yabancı kişiler veya gruplarla iletişimde bulunmak için gerekli becerilerin kazanılması
8 Alandaki çeşitli yazılımları ve/veya teknik ekipmanları kullanabilme yeteneğinin kazanılması
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 15 15
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 40 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Feroz Ahmad, Demokrasi Sürecinde Türkiye Osman Akandere, Milli Şef Dönemi Durmuş Yalçın, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, Tarık Zafer Tunaya, Türkiye''de Siyasi Partiler Tekin Erer, Türkiye''de Parti Kavgaları

Ders İle İlgili Dosyalar