Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI II Birinci Düzey BSÖ 402 8 10.00 10.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI I dersinden başarılı olmak.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN HAKAN AKDOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğretmen adaylarının öğretmenliği uygulamalı öğrenmesi
Dersin Tanımı Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama (planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama) , hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama

Dersin İçeriği
1 Sınıf içi gözlem: Gerçek bir eğitim-öğretim ortamında Beden eğitimi ve spor öğretimi/öğrenimini gözlemleme
2 Beden eğitimi dersinin öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, model ve malzemelerin önemini değerlendirme
3 Öğretmen-öğrenci davranışları ve ilişkilerini değerlendirme
4 Öğrenmede öğretenin rolünü, öğrenci motivasyonunun ve sınıf içi etkileşimin önemini gözlem ve değerlendirme
5 Aday öğretmen ile sınıf öğretmeni ve öğrenciler arasında etkileşim: gözlem, tartışma ve değerlendirme
6 Ders planı hazırlama
7 Sınıf öğretmeni ve stajdan sorumlu öğretim üyesi ile görüşme ve tartışma
8 Küçük deneme dersler hazırlama ve uygulama
9 Düzeltmeler ve eleştiriler doğrultusunda örnek bir ders hazırlama ve uygulama
10 Verilen ders, dönem içinde edinilen bilgi, gözlem, deneyimlerle öğrencileri bilgilendirmeğe yönelik görsel bir sunum yapma.
11 İlkokul ve ortaokullarda Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama
12 İlkokul ve ortaokullarda Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama
13 İlkokul ve ortaokullarda Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama
14 İlkokul ve ortaokullarda Beden eğitimi ve spor öğretmenliği ile ilgili uygulama
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek
2 ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek
3 genel prensipler hakkında bilgi sahibi olacaktır
4 sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek
5 portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak
6 öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uluslararası İlişkiler disiplinine ve onun temel alt-dallarına (Uluslararası İlişkiler, Siyasi Tarih ve Uluslararası Hukuk) ait bilimsel kaynaklarla desteklenen temel teorik, kavramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
2 Sosyal Bilimlerin (iktisat, işletme, hukuk, kamu yönetimi ve maliye gibi) temel alanlarına dair konuları tartışır.
3 Dünya tarihindeki önemli olayları neden-sonuç ilişkileri çerçevesinde analiz eder.
4 Türkiye ve diğer ülkelerin dış politikasına dair öğrendiği teorik bilgiler ve metodolojik olgular çerçevesinde olayları ve gelişmeleri yorumlar.
5 Dış politika-iç politika bağlantısını analiz eder.
6 Uluslararası ilişkilerdeki hukuksal düzenin işleyişini yorumlar.
7 Uluslararası İlişkiler disiplinine ilişkin edindiği teorik ve kavramsal bilgileri uluslararası güncel konulara uygular.
8 Bilimsel kaynakları tarayabilecek ve güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde İngilizce bilgisini kullanır.
9 Uluslararası İlişkiler disiplinindeki teori, kavram ve olguları bilimsel metotlar yoluyla çözümler.
10 Uluslararası İlişkiler alanının gerektirdiği düzeyde iletişim ve bilişim teknolojileri ile bilgisayar yazılımlarını kullanır.
11 Sosyal adalet, sosyal haklar ve çevrenin korunması gibi evrensel değerlerin farkında olarak uluslararası ve ulusal düzeylerde toplumsal gelişmeye katkıda bulunur.
12 Uluslararası ilişkilerdeki gelişmeleri takip edebilecek düzeyde edindiği ikinci yabancı dil bilgisini kullanır.
13 Bireysel ve grup üyesi olarak Uluslararası İlişkiler alanıyla ilgili bir bilimsel çalışma yapar.
14 Öğrenciler uluslararası meselelere dair teorik bilgilerinden hareketle sunum yeteneklerini kullanırlar.
15 Öğrenciler idari bilimler, protokol, kamu etiği ve mevzuata dair teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 8 112
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 12 6 72
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 12 1 12
Toplam iş yükü     250
AKTS     10.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Milli Eğitim Bakanlığı regülasyonları.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar