Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MALİ KRİZ VE POLİTİKALAR: TEORİ VE UYGULAMA İkinci Düzey MLY 520 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. M. Fatih İLGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Dersin amacı ekonomik krizlerin teorik temeller ve deneyimler ışığında değerlendirilmesidir
Dersin Tanımı Bu derste ekonomik kriz teorileri açıklanmakta, tarihsel süreçte meydana gelen krizler analiz edilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Ekonomik Kriz teorileri, mali krizlerin modellenmesi.
2 Finansal kriz teorilerine genel bakış
3 Mali krizlerin oluşumuna zemin hazırlayan içsel ve dışsal faktörler
4 Gelişmekte olan ülkelerde yaşanan mali krizlerin makroekonomik analizi.
5 Gelişmiş ülkelerde mali krizlere yönelik önlemler
6 1980-1990 dönemi borç krizleri
7 1997 Doğu Asya Mali Krizi
8 Ara sınav
9 Ara sınav
10 Küresel finansal krizin nedenleri, dünya ekonomisine etkisi
11 Küresel finansal krize Yönelik Önlemler ve İktisat Politikalarında yapısal değişim
12 Türkiye'de kamu mali yapısının gelişimi
13 Türkiye2de kamu mali yapısının gelişimi
14 Türkiye de mali krizlerin etkilerinin giderilmesine yönelik ekonomi politikalarının etkinliği
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kriz teorileri hakkında bilgi sahibi olmak
2 Ulusal, bölgesel ve küresel mali krizleri analiz edebilmek
3 Mali krizlerin ekonomik yapıda ve iktisat politikalarında meydana getirdiği değişimleri yorumlamak
4 Konjonktürel hareketlere mali araçlarla müdahale yöntemlerini değerlendirmek
5 Ulusal ve küresel krizlerin değerlendirimesi
6 Kısa ve uzun dönemli politikalar arası etkileşimin yorumlanması
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kuran ayetlerinin manalarını anlayıp kavrar, yorum yapma kabiliyetini geliştirir.
2 Kuran meallerini ve tefsirlerini yakından tanır, aralarında mukayese yapabilir.
3 İlahiyat alanındaki ortaya çıkacak yeni problemleri Kur’an, Sünnet ve bunlara bağlı diğer delillerden yararlanarak bilimsel anlamda ifade etme ve topluma objektif veriler üretmek.
4 Temel İslam ilimleriyle ilgili konuları tasavvufi açıdan yorumlar.
5 Kuran ve yorumuyla ilgilenenelerle uluslararası düzeyde görüş alışverişinde bulunabilme becerisi kazanır.
6 Hadis ve sünnet kavramlarının anlam alanlarını bilir. Kur’an’ın anlaşılmasında sünnetin önemini bilir. Kur’an-sünnet ilişkisini bilir.
7 Tarihi süreçte ve günümüzde hadis ve sünnet konularıyla ilgili tartışılmış ve tartışılmakta olan konuları bilir. Üzerlerinde tartışmalar süren konuları değerlendirir. Problemlerle ilgili çözüm önerileri sunar.
8 Hadis ilminde kavramsal olarak tenkidin nasıl gerçekleştiğini bilir. İslam kültür tarihindeki tenkid zihniyetini örneklerle inceleme ve tartışma imkanı bularak bu konuda perspektif kazanır. Batıda uygulanan tenkid yöntemlerini öğrenir ve yöntemler arasında karşılaştırma yapar.
9 İslâm Mezhepleri Tarihi’ni konuları ve amaçları bakımından, ayrıca diğer din bilimleriyle ilişkisi açısından tanır.
10 Klasik hadis ve tarih kaynaklarını, zihniyet yapılarını objekitif bir bakış açısıyla değerlendirir.
11 İslam düşüncesinin oluşum ve gelişim sürecini anlar, değerlendirir ve yorumlar.
12 İslam Mezhepleri Tarihinin temel kaynakları, metodolojisi ile erken dönemlerden itibaren ortaya çıkmış olan ana dini akımları/mezhepleri tanır.
13 İslam inanç esaslarını tarihsel süreç ışığında kavrar ve analiz eder.
14 Mezhepler arası teolojik farklılıkların siyasal ve sosyal arka planını anlar ve değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Van Hoa Tran (2002), Economic Crisis Management: Policy, Practice, Outcomes and Prospects, Edward Elgar Publishing
Yardımcı Kaynaklar Ismail Şiriner vd. (2011), POLİTİK İKTİSAT, KRİZ VE KALKINMA, Ijopec Publication

Ders İle İlgili Dosyalar