Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE BİLİŞİMDE YENİ YAKLAŞIMLAR Birinci Düzey YBS 508 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ESRA KAHYA ÖZYİRMİDOKUZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Interaktif Ders Anlatımı, Makale örnekleri, Sistematik Literatür Taraması uygulama ödevleri. Ders, interaktif ders anlatımı ile başlar. Öğrencilere belirli konular hakkında güncel makaleler ve raporlar verilir. Öğrencilerin bu makaleleri analiz etmeleri, özetlemeleri ve sınıfta tartışmaları beklenir. Öğrenciler ayrıca, seçtikleri bir bilişim sistemi konusu üzerine sistematik literatür taraması yapacaklar ve bulgularını sınıf önünde sunacaklardır. Dersin bir bölümünde öğrencilere tasarım odaklı düşünme yöntemleri uygulama fırsatı verilir. Ders boyunca öğrencilerin grup çalışmaları, projeler ve uygulamalar üzerinde aktif olarak çalışmaları teşvik edilir.
Dersin Amacı Bu ders, bilişim sistemleri ve teknolojileri çerçevesinde ortaya çıkan yenilikçi yaklaşımları, metodolojileri ve stratejik teknoloji trendlerini kapsamlı bir şekilde öğrencilere tanıtmayı amaçlar. Öğrencilere, bilişim sistemlerinin sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda nasıl evrildiğini ve bu evrimin güncel ve gelecekteki etkilerini anlamalarını sağlamak dersin temel hedefidir. Ayrıca, öğrencilere tasarım odaklı düşünme, sürdürülebilirlik, dijital şehirler, sosyal bilişim konuları gibi alanlarda eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeleri ve bu konuları bilişim sistemleri bağlamında değerlendirebilmeleri için rehberlik eder.
Dersin Tanımı "Bilişim Sistemlerinde Yeni Yaklaşımlar" dersi, bilişim teknolojileri ve sistemlerindeki en güncel yaklaşımları, metodolojileri ve trendleri tanıtmak üzere tasarlanmıştır. Ders, sosyo-teknik sistemlere, tasarım odaklı düşünmeye, sürdürülebilir dijital şehirlere ve teknolojinin insana olan etkilerine dair kapsamlı bir bakış sunar. Öğrencilere, bilişimdeki yenilikçilik kavramını derinlemesine anlamaları, kritik düşünme yeteneklerini geliştirmeleri ve bilişim sistemleri konusunda sistematik literatür taraması yapma becerilerini kazandırmayı hedefler.

Dersin İçeriği
1 Bilişim teknolojileri ve bilişimde yeni yaklaşımlara giriş (Veri, bilgi, kazanılmış Bilgi, sosyo-teknik sistem bakışı, Gartner’ın raporları), sosyo-teknik sistemlere giriş, stratejik teknoloji trendleri,
2 Design Thinking (Tasarım Odaklı Düşünme) ve Bilişimde Uygulamaları
3 Sürdürülebilirlik ve Dijital Şehirler
4 Mutluluk ve teknoloji arasındaki ilişki İkna teknolojisi ve uygulama alanları
5 Sosyal Bilişim Konuları: Oyunlaştırmanın tanımı, avantajları ve kullanım alanları Kültür
6 Örnek bir bilişim sistemi konusu ve amacı seçimi, Sistematik literatür taraması uygulaması
7 Örnek bir bilişim sistemi konusu ve amacı seçimi, Sistematik literatür taraması uygulaması
8 Bilişimde yenilikçiliğin tanımı ve bilişimdeki yeri, Güncel raporlar, İnovatif bilişim sistemleri
9 Vize
10 Güncel araştırmalar üzerinde değerlendirmeler
11 Güncel araştırmalar üzerinde değerlendirmeler
12 Güncel araştırmalar üzerinde değerlendirmeler
13 Güncel araştırmalar üzerinde değerlendirmeler
14 Güncel araştırmalar üzerinde değerlendirmeler
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar