Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YETERLİLİĞE HAZIRLIK Birinci Düzey İHH 777 1 30.00 30.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Doktora derslerini tamamlamış olmak
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR. PINAR TEKİNSOY KARTIN DOÇ.DR. ÖZLEM CEYHAN DOÇ.DR. SEVİL GÜLER DOÇ.DR. ÜLKÜ ÖZDEMİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Aktif Yöntem
Dersin Amacı Doktora derslerini tamamlamış öğrencinin yeterlilik sınavına hazırlık yapmasını sağlamak
Dersin Tanımı Öğrencinin doktora yeterlilik sınavına hazırlık yapmasını ve sınav takvimine göre yazılı ve sözlü sınava giriş teori ve uygulama hazırlıklarını yaptığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
2 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
3 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
4 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
5 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
6 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
7 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
8 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
9 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
10 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
11 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
12 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
13 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
14 Öğrencinin aldığı derslere yönelik genel tekrar yapma, alana yönelik günceli takip etme, gelişmelere yönelik okuma yapma ve tartışma
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İç hastalığı hemşireliği alanına ilişkin teorik bilgi sunabilme ve uygulama yapabilme
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 2 3 6
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 14 17 238
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 16 224
Toplam iş yükü     748
AKTS     30.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Alana ilişkin kitaplar
Yardımcı Kaynaklar Alana yönelik Türkçe ve yabancı dilde yayınlar/makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar