Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRBÜLANS VE HESAPLAMA METOTLARI Birinci Düzey ESM 619 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL HAKAN AÇIKEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HALİL HAKAN AÇIKEL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Türbülansın tanımı verilerek türbülans hesaplama yöntemleri ayrıntılı olarak ele alınması.
Dersin Tanımı Türbülansın tanımı, türbülansın temel elemanları, türbülansın farklı sayısal yöntemlerle tahmini.

Dersin İçeriği
1 Türbülanslı akımda hareket denklemleri.
2 Türbülanslı akımda hareket denklemleri.
3 Türbülanslı akımın fiziki anlamı ve ampirik çözüm teorisi.
4 Türbülanslı akımın fiziki anlamı ve ampirik çözüm teorisi.
5 Türbülans kayma tabakalarının analizi.
6 Türbülans kayma tabakalarının analizi.
7 Türbülans jet ve türbülans dalga hareketinin analizi.
8 Vize Sınavı.
9 Türbülans jet ve türbülans dalga hareketinin analizi.
10 Sınır tabaka problemlerinin çözümü.
11 Sınır tabaka problemlerinin çözümü.
12 Türbülans modelleri.
13 Türbülans modelleri.
14 Türbülans modelleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türbülansın tanımını tam olarak yapabilmek.
2 Türbülansın tahmininde kullanılan matematiksel ve diğer yöntemler hakkında bilgi sahibi olmak.
3 Türbülansın, kanat üzerindeki etkilerinin detaylı olarak ifade edilebilmesi.
4 Kullanılan hesaplama metotlarının türbülans için önemini kavrayabilmek.
5 Sınır tabaka ve Türbülans arasındaki ilişkiyi ifade edebilmek.
6 Türbülanslı akışlar için kullanılan metotların doğruluğunun tespitini yapabilmek.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 7 91
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 1 1
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 5 50
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Akışkanlar Mekaniği, Y.A. ÇENGEL.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar