Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİYASİ TARİH II Birinci Düzey D-ULS202 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Mehmet Öcal
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders 18. yüzyıldan 20. yüzyılın sonuna kadar siyasi tarihi analiz etmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders ile öğrenciler, 18. yüzyıldan 20. yüzyılın sonuna kadar önemli tarihsel gelişmelerin analiz ederler.

Dersin İçeriği
1 Tarih ve Savaş Kavramının Farklı Anlamları
2 18. Yüzyıldaki Siyasi Gelişmeler
3 18. Yüzyılın İktisadi İklimi
4 18 Yüzyıl Siyasi Tarihînin Toplumsal Dinamikleri
5 19. Yüzyılın Siyasi Dinamikleri
6 19. Yüzyılın Toplumsal Dinamikleri
7 19. Yüzyılın İktisadi İklimi
8 Ara Sınav
9 I. Dünya Savaşı’nın Siyasi, Toplumsal ve İktisadi Dinamikleri
10 II. Dünya Savaşı’nın Siyasi, Toplumsal ve İktisadi Dinamikleri
11 Soğuk Savaş
12 Yumuşama Dönemi
13 İkinci Soğuk Savaş
14 Yeni Dünya Düzeni
15 Genel Değerlendirme
16 Dönem Sonu Sınavı
17 Dönem Sonu Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu ders ile öğrenciler Avrupa, Orta Doğu, Amerika ve Afrika’daki gelişmeleri disiplinlerarası bir bakış açısııyla analiz eder
2 Bu ders ile öğrenciler 18. yüzyıldaki siyasi gelişmeleri değerlendirir
3 Bu ders ile öğrenciler I. ve II Dünya Savaşı’nın dinamiklerini analiz eder
4 Bu ders ile öğrenciler Soğuk Savaş dönemini değerlendirir
5 Bu ders ile öğrenciler Soğuk Savaş sonrası süreçle 19. yüzyıl arasında bağlantı kurar
6 Bu ders ile öğrenciler 18, 19 ve 20. yüzyılların siyasi, toplumsal ve siyasi iklimini anlar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 7 42
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     136
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 85
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 15
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi, Fahir Armaoğlu, Alkım Yayınevi, İstanbul, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Siyasi Tarih-2. Cilt (1918-1994), Oral Sander, İmge Yayınevi, Ankara, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar