Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SİYASİ TARİH II Birinci Düzey D-ULS202 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Mehmet Öcal
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders 18. yüzyıldan 20. yüzyılın sonuna kadar siyasi tarihi analiz etmeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders ile öğrenciler, 18. yüzyıldan 20. yüzyılın sonuna kadar önemli tarihsel gelişmelerin analiz ederler.

Dersin İçeriği
1 Tarih ve Savaş Kavramının Farklı Anlamları
2 18. Yüzyıldaki Siyasi Gelişmeler
3 18. Yüzyılın İktisadi İklimi
4 18 Yüzyıl Siyasi Tarihînin Toplumsal Dinamikleri
5 19. Yüzyılın Siyasi Dinamikleri
6 19. Yüzyılın Toplumsal Dinamikleri
7 19. Yüzyılın İktisadi İklimi
8 Ara Sınav
9 I. Dünya Savaşı’nın Siyasi, Toplumsal ve İktisadi Dinamikleri
10 II. Dünya Savaşı’nın Siyasi, Toplumsal ve İktisadi Dinamikleri
11 Soğuk Savaş
12 Yumuşama Dönemi
13 İkinci Soğuk Savaş
14 Yeni Dünya Düzeni
15 Genel Değerlendirme
16 Dönem Sonu Sınavı
17 Dönem Sonu Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu ders ile öğrenciler Avrupa, Orta Doğu, Amerika ve Afrika’daki gelişmeleri disiplinlerarası bir bakış açısııyla analiz eder
2 Bu ders ile öğrenciler 18. yüzyıldaki siyasi gelişmeleri değerlendirir
3 Bu ders ile öğrenciler I. ve II Dünya Savaşı’nın dinamiklerini analiz eder
4 Bu ders ile öğrenciler Soğuk Savaş dönemini değerlendirir
5 Bu ders ile öğrenciler Soğuk Savaş sonrası süreçle 19. yüzyıl arasında bağlantı kurar
6 Bu ders ile öğrenciler 18, 19 ve 20. yüzyılların siyasi, toplumsal ve siyasi iklimini anlar
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanır.
2 Beden eğitimi ve spor öğretimine uygun planlama yapar.
3 Beden eğitimi ve spor öğretiminde planları uygular.
4 Beden eğitimi ve spor öğretiminde özel gereksinimli öğrencilere yönelik planlamalar yapar.
5 Beden eğitimi ve spor alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
6 Alanı ile ilgili bilgi ve düşüncelerini akıcı ve anlaşılır şekilde ifade eder.
7 Fiziksel aktivite ve sağlık ile ilgili güncel bilgileri analiz eder.
8 Beden eğitimi ve spor alanındaki araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır.
9 Beden eğitiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini kullanır.
10 Öğretmenlik mesleği ile ilgili kavramları analiz eder.
11 Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişimlerine yönelik yaptığı ölçme değerlendirme sonuçlarını analiz edebilme ve öğrencilere gerekli geri bildirimleri sağlayabilir.
12 Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilme için gerekli olan birey ve grup yönetimi ilke ve stratejilerini uygulayabilir
13 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar
14 Alanıyla ilgili genel kültür bilgisine yönelik konuları bilir.
15 Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilir.
16 Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilir.
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 7 42
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     136
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 85
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 15
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 20.Yüzyıl Siyasi Tarihi, Fahir Armaoğlu, Alkım Yayınevi, İstanbul, 2011.
Yardımcı Kaynaklar Siyasi Tarih-2. Cilt (1918-1994), Oral Sander, İmge Yayınevi, Ankara, 2000.

Ders İle İlgili Dosyalar