Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MEMBRAN YAPISI VE İŞLEVLERİ Üçüncü Düzey TIB 609 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Lisans mezunu öğrenciler kabul edilir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HAMİYET ALTUNTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik ve interaktif eğitim
Dersin Amacı Hücre zarının yapı ve özelliklerini öğrencilere öğretmek.
Dersin Tanımı Hücre zarının yapısı ve özellikleri

Dersin İçeriği
1 Genel zar yapısı ve özellikleri
2 Hücre içi zarların yapısı ve özellikleri
3 Zar yapısındaki lipitlerin, proteinlerin, glikoproteinlerin ve glikolipitlerin özellikleri
4 Glikokaliks, sitoiskelet, hücrelerarası bağlantılar
5 Zar reseptörlerinin genel özellikleri ve sinyal iletimi
6 Ekzositoz, salgı veziküllerinin özellikleri, endositoz
7 Zar lipit ve proteinlerinin sentezi
8 Zar proteinlerinin çeşitlenmesi ve hedefleri
9 İyon, katyon ve anyon taşıyıcıları
10 Gap junctionlar; zar ATPazlarının özellikleri
11 Bakteri zarında transport
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel zar yapısı ve özelliklerini öğrenmek
2 Zar yapısındaki lipitlerin, proteinlerin, glikoproteinlerin ve glikolipitlerin özelliklerini kavrsmak
3 Glikokaliks, sitoiskelet, hücrelerarası bağlantıları anlamak
4 Zar reseptörlerinin genel özellikleri ve sinyal iletimini öğrenmek
5 Ekzositoz, salgı veziküllerinin özellikleri, endositozu öğrenmek
6 Zar lipit ve proteinlerinin sentezini anlamak
7 Zar proteinlerinin çeşitlenmesi ve hedefleri kavramak
8 İyon, katyon ve anyon taşıyıcıları öğrenmek
9 Gap junctionlar; zar ATPazlarının özelliklerini öğrenmek
10 Bakteri zarında transportu kavramak

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Turizm alanında mevcut kavram ve fikirleri yakın ve farklı alanlardaki gelişim ve değişimleri de dikkate almak suretiyle bilimsel metotlar kullanarak değerlendirme ve yeni kavram ve fikirlerin oluşmasına katkıda bulunma.
2 Turizm işletmeciliği alanında mevcut ve olası problem, soru ve tartışmaları stratejik yönlerini de dikkate alarak paydaşların ihtiyaçları çerçevesinde değerlendirme.
3 Turizme örnek teşkil edebilecek ana akım alanlardan da faydalanarak turizm alanına ışık tutacak yeni bilgilerin ortaya çıkmasına katkı sağlama.
4 Turizm alanında teori ve uygulamaya dönük özgün bilgi, kavram ve fikirlerin ortaya çıkmasına katkıda bulunma.
5 Turizm alanında yeni bilgi ve yöntemlerin oluşmasına katkı sağlama.
6 Turizm işletmeciliği alanında sürdürülebilir rekabet avantajı elde edebilmek için yeni modeller oluşturma veya ana akım alanlardan uygun olabilecek modelleri uyarlama.
7 Turizm alanında özgün proje oluşturabilme ve/veya mevcut projelere değer oluşturabilecek şekilde katkı sağlama.
8 Turizm alanındaki karmaşık teorik ve uygulamaya dönük problemleri tespit edebilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri sunabilme.
9 Bağımsız olarak araştırma tasarlama, yürütme ve sonuca erdirebilme kabiliyetini geliştirmeye yardımcı olma.
10 Akademik çalışmaları yönlendirme ve yönetebilme kabiliyeti geliştirmek için yardımcı olma.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 7 91
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 10 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     153
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 40
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. W.H. Evans, J.M. Graham. Membrane Structure and Function, IRL Press, Oxford, 1989. 2. G. M. Cooper. The Cell A Molecular Apprroach, ASM Press, Washington, 1996. 3. L. Stryer. Biochemistry, 3rd Ed., W. H. Freeman, New York, 1988. 4. J. Darnell, H. Lodish, D. Baltimore. Molecular Cell Biology, 2nd Ed., Scientific American Books, New York, 1990. 5. B. Alberts, A. Johnson, J. Lewis, M. Raff, K. Roberts, P. Walter. Molecular Biology of The Cell, 4th Ed., Garland Science (Taylor & Francis Group), New York, 2002.
Yardımcı Kaynaklar İlgili makaleler ve web sayfaları

Ders İle İlgili Dosyalar