Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
JEOLOJİ VE JEOMORFOLOJİ İkinci Düzey TO 104 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. SERKAN ŞAHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Toprak oluşumunda anamateryal özelliği taşıyan jeolojik materyallerin ve yer yüzü şekillenmesi ile toprak oluşumu arasındaki ilişkilerin anlatılması ve toprakların genetik kökenlerinin belirleyebilme becerisinin sağlanması.
Dersin Tanımı Yer yüzü oluşumunda iç ve dış etkenlerin tanıtılması, Kayaç çeşitlerinin tanıtılması, arazi fizyoğrafyası ile toprak özellikleri arasındaki ilişkilerin stereo hava fotoğrafları ve arazi çalışmaları ile öğretilmesi.

Dersin İçeriği
1 Yer yüzü oluşumu ve jeolojik takvim
2 Yer yüzünü oluşturan iç faktörler
3 Yer yüzünü oluşturan dış etmenler
4 Mineraller
5 Kayaç grupları, volkanizma
6 Mağmatik kayaçlar ve toprak ilişkileri
7 tortul kayaçlar ve toprak ilişkileri
8 Ara sınav
9 Metamorfik kayaçlar ve toprak ilişkileri
10 Hidrolojik döngü
11 Aşınmaya bağlı oluşan yer yüzü şekilleri
12 Arazi tipleri ve toprak oluşumu ilişkileri, piedmont oluşumları
13 Arazi tipleri ve toprak oluşumu ilişkileri, dağlık araziler
14 Arazi tipleri ve toprak oluşumu ilişkileri, vadi sistemi
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Jeolojik materyalleri tanıyabilme
2 Farklı Jeolojik materyallerin Toprak oluşumuna etkisini belirleyebilme becerisini kazandırılması
3 Toprak özellikleri ile arazi fizyoğrafyası arasındaki ilişkilerin öğretilmesi
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     76
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Altınbaş,Ü., 2001. Jeoloji. Ege Üni., Ziraat Fak., Lisans Öğrencileri Ders Notları. Ege Üni.Ziraat Fak. Toprak Bölümü, Bornova/İzmir. Erinç. S.,1998. Jeomorfoloji 1. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fak. Yayınları, Yayın no; 2931.
Yardımcı Kaynaklar J.A., 1989. Physiography and Soil. International ınstitute For Aerospace Survey and Earth Science, Enschede, Holland.

Ders İle İlgili Dosyalar