Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DOĞRUSAL OLMAYAN OPTİMİZASYON Üçüncü Düzey ENM 496 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ENM 311 Yöneylem Araştırması I
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. PINAR ZARİF TAPKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin doğrusal olmayan optimizasyon problemlerinin modellenmesi ve çözüm teknikleri konularında bilgi ve beceri sahibi olmaları, teorik alt yapılarının oluşturulmasıdır.
Dersin Tanımı Bu derste öğrencilere dışbükey kümeler ve dışbükey fonksiyonlar, onların topolojik özellikleri ve dışbükey optimizasyon problemleri için eniyilik koşulları öğretilmektedir.

Dersin İçeriği
1 Doğrusal olmayan programlamaya giriş
2 Konveks ve konkav fonksiyonlar
3 Tek değişkenli doğrusal olmayan programlama modellerinin çözümü
4 Altın arama yöntemi
5 Çok değişkenli, kısıtsız maksimizasyon ve minimizasyon problemleri
6 En dik çıkış algoritması
7 Ara sınav
8 Lagranj çarpanları
9 Lagranj çarpanları
10 Kuhn-Tucker şartları
11 Kuhn-Tucker şartları
12 Kuadratik programlama
13 Ayrılabilir programlama
14 Uygun doğrultular yöntemi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrencilerin doğrusal olmayan programlama problemleri ve çözüm yöntemleri konusunda teorik bilgilerinin gelişmesi beklenmektedir.
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik ve gelişim teorilerini kullanma bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Hemşirelikte eğitim araştırma ve uygulama alanında kritik düşünme becerilerini kullanabilme.
3 Çocuklara yönelik bilimsel araştırma bulgularını klinik ortamda hemşireliğe uygulayabilme.
4 Gelişim kuramlarını kullanarak çocuğun gelişimini değerlendirebilme
5 Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanına ilişkin bir sorunu bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
7 Farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
8 Çocuk sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 1 6
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 5 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 1 5 5
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Wayne L. Winston. Operations Research, Applications and Algorithms.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar