Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YABANCI DİL ÇALIŞMALARINDA SOSYAL VE BİREYSEL FAKTÖRLER Üçüncü Düzey ELAN643 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili İngilizce
Koordinatör PROF. DR. BİLAL GENÇ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. BELGİN AYDIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli UZAKTAN
Dersin Amacı Öğrencilere yabancı dil öğrenimini etkileyen bireysel ve sosyal faktörlerin farkına vardırmak.
Dersin Tanımı Bu ders yabancı dil öğreniminde etkili olan bireysel ve sosyal faktörleri tartışır. Yabancı dil öğrenme kaygısı, motivasyon, otonom öğrenme gibi dil öğrenimini etkileyen çeşitli etkenler ilgili çalışmalar ve literatür incelenerek tartışılmaktadır. Tüm bu etkenlerin ve yapılan çalışmaların sınıfa etkisi dönem boyunca öğrencilerin kendi öğretimleri üzerinde yansıtmalar yapacakları bir bireysel çalışma ile hayata geçirilecektir.

Dersin İçeriği
1 A- Derse giriş ve ön çalışma
2 1. Özçalışma araştırmalarını anlama 2. Özçalışma yapma bağlantılarına varma
3 3. kendi, öteki ve özçalışma pratiği 4. Aydın B. (2016) Öz eleştiri arkadaşlığı makale
4 B- Etkili Alan 5. Arnold, J. Brown, H. D. (1999) “Alanın bir haritası”. makale
5 B.1. Özsaygı 6. Woolfolk, A. (2005) makale 7. Taşkıran A. (2010) makale
6 B.2. Motivation 8. Woolfolk, A. (2005). makale
7 ARA SINAV
8 B.3. Anksiyete 9. Tsui, A.B.M. (1996) makale 10. Hilleson, M. (1996) makale
9 11. Aydın B. & Gonen, İ. K, (2012). makale
10 B.4. Öğrenen Özerkliği 12. Spratt, M., Humphreys, G. & Chan, V. (2002) makale 13. Littlewood, W. (1999) makale
11 14. Aydin, B. (2008) makale 15. Yıldırım O (2005) makale
12 C. Öğretmenlerin Yeri 16. Aydın, B., Bayram, F., Canıdar, B., Çetin, G., Ergünay, O., Özdem, Z., Tunç, B. (2009) makale 17. Underhill, A. (1999) makale
13 18. Aoki, N. (1999) makale 19. Dörnyei, Z. & Malderez, A. (1999) makale
14 D. Sınıf Uygulamaları 20. Crandall, J (1999) makale 21. Rinvolucri, M. (1999) makale
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Yabancı dil öğreniminde duyuşsal boyutun önemini açıklayabilmek
2 Yabancı dil öğrenimini etkileyen bireysel ve sosyal faktörlerin neler olduğunu listeleyebilmek
3 Faktörlerin bireyi nasıl etkilediğini açıklayabilmek
4 Bireysel çalışmanın ne olduğunu açıklayabilmek
5 Kendi dersleri üzerinde yansıtma yaparak bireysel çalışma desenleyebilmek
6 Yabancı dil öğrenimini etkileyen olumsuz faktörleri nasıl ortadan kaldırabileceğini açıklayabilmek
7 Yabancı dil öğrenimini etkileyen olumlu faktörleri nasıl arttırabileceğini açıklayabilmek
8 Etkili bir sınıf oratamı nasıl yaratılabilmek
9 Sınıf arkadaşlarının öğretmenliğine dönüt vererek olumlu katkı sağlayabilemek
10 Kendi öğretimenliğini zenginleştirecek öğretim yöntemlerini kullanabilmek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1- Bu bölümde lisansüstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
2 2- Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
3 3- Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
4 4- Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
5 5- Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
6 6- Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
7 7- Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler
8 8- İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
9 9- Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
10 10- Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
11 11- İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
12 12- İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler.
13 13- Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
14 14- Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler.
15 15- Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
16 16- Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
17 17- Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler.
18 18- Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
19 19- Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
20 20- Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 3 9 27
Sunum / Seminer hazırlama 3 3 9
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 10 10
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 10 10
Araştırma 1 20 20
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Arnold, J. (1999 Affect in Language Learning. Cambridge: CUP.
Yardımcı Kaynaklar Bailey, K. M. & Nunan, D. (1996) Voices from the language classroom. Cambridge: CUP Woolfolk, A. (2005). Motivation: A Definition and Four General Approaches. In Educational Psychology. Boston: Pearson Education, Inc.

Ders İle İlgili Dosyalar