Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KATI MODELLEME METOTLARI VE MONTAJ Birinci Düzey MM 338 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERCAN GÖKŞEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERCAN GÖKŞEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Bilgisayar Laboratuarında uygulama şeklinde yapılmaktadır.
Dersin Amacı Öğrencilerin Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) yapabilme kabiliyetlerinin geliştirilmesi
Dersin Tanımı Bilgisayar destekli tasarımın temel kavramları, bilgisayar destekli tasarım donanım ve yazılımları, tasarım modelleme teknikleri ve 2 boyutlu modelleme çalışmaları, tasarım modelleme teknikleri ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları, makine parçalarının bilgisayar destekli tasarım modellenmesi ve montajı.

Dersin İçeriği
1 Bilgisayar destekli tasarımın temel kavramları.
2 Bilgisayar destekli tasarım donanım ve yazılımları.
3 Tasarım ve üretim arayüzünü öğrenebilme.
4 Tasarım modelleme teknikleri ve 2 boyutlu modelleme çalışmaları.
5 Tasarım modelleme teknikleri ve 3 boyutlu modelleme çalışmaları.
6 Katı model parçaların kesit görüntülerini ve iki boyutlu teknik resim görünüşlerini oluşturma çalışmaları.
7 Teknik Resim Oluşturma, Görünüş çıkartma ve edit etme.
8 Teknik Resim Oluşturma, Detay ve kesit görünüşleri çıkartma.
9 Teknik Resim Oluşturma, yazı oluşturma, ölçülendirme, tablo oluşturma.
10 Montaja giriş.
11 Montaj çalışması, montaj yapmanın genel mantığı.
12 Montaj çalışması, yeni bileşen oluşturma.
13 Montaj çalışması, bileşenleri çoğaltma işlemleri.
14 Makine parçalarının bilgisayar destekli tasarım modellenmesi ve kompleks parçaların montajı.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilgisayar destekli tasarımın temel kavramlarının öğretilmesi.
2 İki boyutlu tasarım metodlarının öğretilmesi.
3 Üç boyutlu tasarım metodlarının öğretilmesi.
4 Tekli ya da çoklu sistemlerin bilgisayar ortamında tasarlanıp modellenebilmesi.
5 Parça veya sistem teknik datalarının oluşturulabilmesi.
6 Bir sistemi oluşturacak parçaların çizilmesi ve montajlarının yapılabilmesi.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 3 6 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Unigraphics NX CAD/CAM paket programı CAST notları.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar