Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
NOBEL ÖDÜLLÜ RUS YAZARLAR Üçüncü Düzey RDE 640 Seçmeli 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe-Rusça
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SEVİNÇ ÜÇGÜL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Dersin amacı; 20. yy Rus edebiyatını gelişimindeki tarihi süreç hakkında bilgi vermek, Rus dili ve edebiyatının Dünya edebiyatında yeri hakkında bilgileri geliştirmek. Rus yazarlarını yaşadıkları ve yazdıkları ortamı tanıtmak; • Şair, yazar ve gayeleri için yaşayan ve yazan insan misalinde bu isimlerin yaşamlarında ve sanat dünyasındaki en önemli olay ve durumları, eebiyat ve sanat konseptleri hakkında bilgi edinmek • Araştırma becerilerini geliştirmeye yönelik, okuma, anlama, anlatma, edebi metni inceleme, kaynaklardan faydalanarak yorum ve görüşleri iletme konularının pekiştirmek; çözümsel ve yorumlayıcı özellikleri edinmek. • Eser analizi ve yazar tanıtımında edebiyat bilimi kuramlarının uygulamaları, çağrışımsal düşünmeyi geliştirmek, yaratıcı ve yenilikçi özelliklere etki sağlamak. Eserlerde karakteristik özellikleri tespit etmek, yazarın sanatında kendine özgü anlatım biçimi, sanat konseptini görme, beşeri değerlerin ortak oluşu ve milli çizgileri tanıma, geleneksel ve yenilikçi kuramların benimsenilmesi. Rus Edebiyatında Nobel Edebiyat Ödülü alan yazar ve şairlerin hayatı, sanat, edebi kimlikleri ve edebiyat dünyasındaki konumları hakkında bilgi edinmek.
Dersin Tanımı Nobel Ödüllü Rus Yazarları dersi 20. yy Rus Edebiyatı hakkında temel bilgilerin ayrıntılı hatlarını aktaracaktır. Rus Edebiyatında Nobel Edebiyat Ödülü almış yazarların monografik tanıtımı ve eselerinin genel özellikleri Nobel Edebiyat Ödülünün Dünya ve Rus edebiyatının gelişim sürecine etkisi. Nobel Ödülleri hakkında bilgi: ortaya çıkışı, amacı, ödüllendirme kıstaslarıve edebiyatasağladığı katkı. Rus Edebiyatında Nobel Edebiyat Ödülü alan yazar ve şairler: İvan Bunin (1933) – BorisPasternak (1958) - Mihail Şolohov (1965) – AleksandrSoljenitsın (1970) –İosifBrodski (1987). Araştırma becerisini geliştirmek için edebi eserlerin algılanması, değerlendirilmesi, estetik değer ve zeklerin oluşturulmasına katkı sağlamakla edebi ufku geliştirme ve genel kültüre katkı sağlama.

Dersin İçeriği
1 Dünyada, Türkiye’de ve Rusya’da önemli edebiyat ödüllerinin kısa hulâsası. Nobel Ödülleri hakkında bilgi: ortaya çıkışı, amacı, ödüllendirme kıstasları ve sağladığı katkı. AlfredBernhard Nobel’in vasiyeti. Tarihte Nobel edebiyat ödüllerinin kronolojik ve milli dağılımı. Son beş yılın Nobel ödüllü yazarları. Nobel Edebiyat ödülüne aday olan Rus yazarları ve adaylık kriterleri. Rus Edebiyatında Nobel ödüllü yazar ve şairler: Bunin-Şolohov-Pasternak-Soljenitsın- Brodski. Nobel Edebiyat Ödülü öncesi edebi atmosfer.
2 Dünyada, Türkiye’de ve Rusya’da önemli edebiyat ödüllerinin kısa hulâsası. Nobel Ödülleri hakkında bilgi: ortaya çıkışı, amacı, ödüllendirme kıstasları ve sağladığı katkı. AlfredBernhard Nobel’in vasiyeti. Tarihte Nobel edebiyat ödüllerinin kronolojik ve milli dağılımı. Son beş yılın Nobel ödüllü yazarları. Nobel Edebiyat ödülüne aday olan Rus yazarları ve adaylık kriterleri. Rus Edebiyatında Nobel ödüllü yazar ve şairler: Bunin-Şolohov-Pasternak-Soljenitsın- Brodski. Nobel Edebiyat Ödülü öncesi edebi atmosfer.
3 Nobel Edebiyat Ödüllü ilk yazar İvan AlekseyeviçBunin (10 Ekim / 22 Ekim 1870, Voronej - 8 Kasım 1953, Paris), İ. Bunin’in Nobel Edebiyat Ödülü (1933) alma gerekçesi:"Nesir yazımında klasik Rus geleneklerini taşıyan düzgün sanat becerisi nedeniyle" (39)./Нобелевскаяпремияполитературе «Застрогоемастерство, с которымонразвиваеттрадициирусскойклассическойпрозы». İvan AlekseeviçBunin’in edebi sanatında Rus kimliği ve kişiliği, Rus Köylüsü imajı. M.Gorki: “Bunin için günümüz edebiyatının en iyi üslupçusu odur denilse, bu asla abartı değildir. Bir şairkmliğiyleBunin. “Karanlık Park Yolu” dizisi. Ödüle götüren roman “Arsenyev’in Yaşamı”. Bunin’İn sanat konsepti. İvan AlekseeviçBunin’in edebi sanatında felsefi kavramlar ve evrensel değerler. İ. Bunin’inNobel Edebiyat Ödülü Takdimindeki Konuşması ve Nutku.
4 Nobel Edebiyat Ödüllü ilk yazar İvan AlekseyeviçBunin (10 Ekim / 22 Ekim 1870, Voronej - 8 Kasım 1953, Paris), İ. Bunin’in Nobel Edebiyat Ödülü (1933) alma gerekçesi:"Nesir yazımında klasik Rus geleneklerini taşıyan düzgün sanat becerisi nedeniyle" (39)./Нобелевскаяпремияполитературе «Застрогоемастерство, с которымонразвиваеттрадициирусскойклассическойпрозы». İvan AlekseeviçBunin’in edebi sanatında Rus kimliği ve kişiliği, Rus Köylüsü imajı. M.Gorki: “Bunin için günümüz edebiyatının en iyi üslupçusu odur denilse, bu asla abartı değildir. Bir şairkmliğiyleBunin. “Karanlık Park Yolu” dizisi. Ödüle götüren roman “Arsenyev’in Yaşamı”. Bunin’İn sanat konsepti. İvan AlekseeviçBunin’in edebi sanatında felsefi kavramlar ve evrensel değerler. İ. Bunin’inNobel Edebiyat Ödülü Takdimindeki Konuşması ve Nutku.
5 Nobel Edebiyat Ödüllü ilk yazar İvan AlekseyeviçBunin (10 Ekim / 22 Ekim 1870, Voronej - 8 Kasım 1953, Paris), İ. Bunin’in Nobel Edebiyat Ödülü (1933) alma gerekçesi:"Nesir yazımında klasik Rus geleneklerini taşıyan düzgün sanat becerisi nedeniyle" (39)./Нобелевскаяпремияполитературе «Застрогоемастерство, с которымонразвиваеттрадициирусскойклассическойпрозы». İvan AlekseeviçBunin’in edebi sanatında Rus kimliği ve kişiliği, Rus Köylüsü imajı. M.Gorki: “Bunin için günümüz edebiyatının en iyi üslupçusu odur denilse, bu asla abartı değildir. Bir şairkmliğiyleBunin. “Karanlık Park Yolu” dizisi. Ödüle götüren roman “Arsenyev’in Yaşamı”. Bunin’İn sanat konsepti. İvan AlekseeviçBunin’in edebi sanatında felsefi kavramlar ve evrensel değerler. İ. Bunin’inNobel Edebiyat Ödülü Takdimindeki Konuşması ve Nutku.
6 BorisLeonidoviçPasternak (10 Şubat, 1890, Moskova - 30 Mayıs, 1960Peredelkino; Moskova) Nobel Edebiyat Ödülü (1958) alma gerekçesi:"Hem çağdaş lirik şiir hem de büyük Rus epik geleneği alanlarındaki önemli başarıları için" (59)./Нобелевскаяпремияполитературе«Зазначительныедостижения в современнойлирическойпоэзии, а такжезапродолжениетрадиций великогорусскогоэпическогоромана».B.Pasternak’ın şiir sanatı. (Книгистихотворений «Поверхбарьеров», «Сестрамояжизнь», «Темы и варьяции»). Doktor Jivago romanı “Tanrının *** borç yerine yetirilmiştir”./ «Исполнендолг, завещанныйотБога». BorisPasternak. Edebi sanatı, şiirleri ve düzyazısı «Всёизменяетсяподнашимзодиаком, нопастернакосталсяпастернаком». YuriJivago’nun sanat konsepti: «Цельтворчества – самоотдача, А нешумиха, неуспех…», Pasternak: («О зналбы я, чтотакбывает…») BorisPasternak (фильм «Великиерусскиеписатели: БорисПастернак».) filminden fragmanlarınizletisi. (http://video.yandex.ru/users/gonch-an/view/1721/; http://my.mail.ru/video/mail/cyrella/194/5831.html#video=/mail/cyrella/194/583;1 , http://univertv.ru/video/filologiya/literatura/biografii_pisatelej/boris_pasternak/?mark=allhttp://my.mail.ru/video/mail/cyrella/194/5837.html#video=/mail/cyrella/194/5837просмотр Film izletisinden sonra tartışma ve düşüncelerin yazılı anlatım. Pasternak’ın yaşamında ve sanatında hayal ve duyguların feyezanlık/coşkunluğu/taşkınlık Doktor Jivago’nun yazım sürecinde anı ve belgeler. Pasternak’ın Nobel Ödülü alma/almama durumu. Yönetim ve Yazar. («Делопастернака».)
7 BorisLeonidoviçPasternak (10 Şubat, 1890, Moskova - 30 Mayıs, 1960Peredelkino; Moskova) Nobel Edebiyat Ödülü (1958) alma gerekçesi:"Hem çağdaş lirik şiir hem de büyük Rus epik geleneği alanlarındaki önemli başarıları için" (59)./Нобелевскаяпремияполитературе«Зазначительныедостижения в современнойлирическойпоэзии, а такжезапродолжениетрадиций великогорусскогоэпическогоромана».B.Pasternak’ın şiir sanatı. (Книгистихотворений «Поверхбарьеров», «Сестрамояжизнь», «Темы и варьяции»). Doktor Jivago romanı “Tanrının *** borç yerine yetirilmiştir”./ «Исполнендолг, завещанныйотБога». BorisPasternak. Edebi sanatı, şiirleri ve düzyazısı «Всёизменяетсяподнашимзодиаком, нопастернакосталсяпастернаком». YuriJivago’nun sanat konsepti: «Цельтворчества – самоотдача, А нешумиха, неуспех…», Pasternak: («О зналбы я, чтотакбывает…») BorisPasternak (фильм «Великиерусскиеписатели: БорисПастернак».) filminden fragmanlarınizletisi. (http://video.yandex.ru/users/gonch-an/view/1721/; http://my.mail.ru/video/mail/cyrella/194/5831.html#video=/mail/cyrella/194/583;1 , http://univertv.ru/video/filologiya/literatura/biografii_pisatelej/boris_pasternak/?mark=allhttp://my.mail.ru/video/mail/cyrella/194/5837.html#video=/mail/cyrella/194/5837просмотр Film izletisinden sonra tartışma ve düşüncelerin yazılı anlatım. Pasternak’ın yaşamında ve sanatında hayal ve duyguların feyezanlık/coşkunluğu/taşkınlık Doktor Jivago’nun yazım sürecinde anı ve belgeler. Pasternak’ın Nobel Ödülü alma/almama durumu. Yönetim ve Yazar. («Делопастернака».)
8 ARA SINAV
9 Mihail AleksandroviçŞolohov(11 (24) Mayıs1905,Krujilin kasabası, Donetskili – 21 Şubat, 1984Vyoşenskayastanitsası, Rostov ili) Nobel Edebiyat Ödülü (1965) alma gerekçesi:"Rus halkının hayatında tarihi bir dönemi anlattığı Tales of the Don adlı eserindeki, sanatsal gücü ve bütünlüğü için" (66) / Нобелевскаяпремияполитературе«Захудожественнуюсилу и цельностьэпоса о донскомказачестве в переломноедляРоссиивремя». İlk eserlerinin üslup özellikleri. (Don Hikayeleri ve “ Mavi Bozkır”) «Донскиерассказы» и «Лазоревастепь») Halk destanı “Durgun Don”. Savaş konulu eserleri. İlk yıllardaki eserleriyle daha sonraki yıllardaki eserlerinin karşılaştırılması. «Я всётакойже, толькочуть-чутьпогнутый», - М.А. Шолохов Mihail Şolohov’a övgüler ve yergiler: “СынтихогоДона”. Stalin – Şolohov – Gorki” Çelişkiler/Tezatlar Üçgeni. «Треугольникпротиворечий».
10 Mihail AleksandroviçŞolohov(11 (24) Mayıs1905,Krujilin kasabası, Donetskili – 21 Şubat, 1984Vyoşenskayastanitsası, Rostov ili) Nobel Edebiyat Ödülü (1965) alma gerekçesi:"Rus halkının hayatında tarihi bir dönemi anlattığı Tales of the Don adlı eserindeki, sanatsal gücü ve bütünlüğü için" (66) / Нобелевскаяпремияполитературе«Захудожественнуюсилу и цельностьэпоса о донскомказачестве в переломноедляРоссиивремя». İlk eserlerinin üslup özellikleri. (Don Hikayeleri ve “ Mavi Bozkır”) «Донскиерассказы» и «Лазоревастепь») Halk destanı “Durgun Don”. Savaş konulu eserleri. İlk yıllardaki eserleriyle daha sonraki yıllardaki eserlerinin karşılaştırılması. «Я всётакойже, толькочуть-чутьпогнутый», - М.А. Шолохов Mihail Şolohov’a övgüler ve yergiler: “СынтихогоДона”. Stalin – Şolohov – Gorki” Çelişkiler/Tezatlar Üçgeni. «Треугольникпротиворечий».
11 AleksandrİsayeviçSoljenitsın (11 Aralık 1918; Kislovodsk, StavropolKrayı - 3 Ağustos 2008, Moskova) Nobel Edebiyat Ödülü (1970) alma gerekçesi: "Rus edebiyatının zaruri geleneklerini takip ettiği, etik gücü yüksek çalışmaları için" (72) Нобелевскаяпремияполитературе«Занравственнуюсилу, почерпнутую в традициивеликойрусскойлитературы».Rostropoviç – Soljenitsın – Saharov. Kulak Takımadaları, belirli bölümlerinin şerhli okunmaları. İnsanlık kriterisi: Maneviyat insan olmanın temel şartıdır”/«Нравственность – основачеловека». AleksandrSoljenitsın“Matryonanını Evi” analizi. İvan Denisoviç’in Bir Günü”. “Ufacıklar” minyatür örneklerinin analizi.
12 AleksandrİsayeviçSoljenitsın (11 Aralık 1918; Kislovodsk, StavropolKrayı - 3 Ağustos 2008, Moskova) Nobel Edebiyat Ödülü (1970) alma gerekçesi: "Rus edebiyatının zaruri geleneklerini takip ettiği, etik gücü yüksek çalışmaları için" (72) Нобелевскаяпремияполитературе«Занравственнуюсилу, почерпнутую в традициивеликойрусскойлитературы».Rostropoviç – Soljenitsın – Saharov. Kulak Takımadaları, belirli bölümlerinin şerhli okunmaları. İnsanlık kriterisi: Maneviyat insan olmanın temel şartıdır”/«Нравственность – основачеловека». AleksandrSoljenitsın“Matryonanını Evi” analizi. İvan Denisoviç’in Bir Günü”. “Ufacıklar” minyatür örneklerinin analizi.
13 İosifAleksandroviçBrodskiJoseph Brodsky (24.05.1940 Leningrad (günümüz St. Petersburg)- 28.01.1996 New York, ABŞ) — Nobel Edebiyat Ödülü (1970) alma gerekçesi: "Düşüncelerinin açıklığı ve şiirsel bir yoğunluk ile doldurulmuş, kapsamlı yazarlığı için" (90) Нобелевскаяпремияполитературе«Завсеобъемлющеетворчество,пропитанноеясностьюмысли и страстностьюпоэзии». İ.Brodski’nin Elejileri: okunması ve şerhi. Şairin mesajları. http://univertv.ru/video/filologiya/literatura/biografii_pisatelej/iosif_brodskij_nobelevskaya_lekciya/?mark=science Brodski’nin şiir sitesi: http://rupoem.ru/brodskij/all.aspx Pasajlar şiirlerinin analizi. Поэма-мистерия «Шествие » (мистерия -и ; (отmyst''''ērion - таинство) 1) В ДревнейГреции, ДревнемРиме и странахдревнегоВостока : таинство, системакультовыхобрядов, в которыхмоглиучаствоватьтолькопосвящённые. 2) В средниевека в ЗападнойЕвропе : религиознаядраманабиблейскийсюжет. мистерия I Тайныйрелигиозныйобряд в честьбожества, к участию в которомдопускалисьтолькопосвященные (у античныхнародов и народовдревнегоВостока) .İosifBrodski “Gösteri” poemi http://lib.ru/BRODSKIJ/iosif.txt Şairin yaşamı ve Sanat yolu. Şiirlerini üslup özellikleri. İosifBrodskikuşağının sesi: hayat ve şiir. Şair ve Yönetim. L.İ.Brejneve mektup. Göç Yılları: Nobel Edebiyat Ödülü
14 İosifAleksandroviçBrodskiJoseph Brodsky (24.05.1940 Leningrad (günümüz St. Petersburg)- 28.01.1996 New York, ABŞ) — Nobel Edebiyat Ödülü (1970) alma gerekçesi: "Düşüncelerinin açıklığı ve şiirsel bir yoğunluk ile doldurulmuş, kapsamlı yazarlığı için" (90) Нобелевскаяпремияполитературе«Завсеобъемлющеетворчество,пропитанноеясностьюмысли и страстностьюпоэзии». İ.Brodski’nin Elejileri: okunması ve şerhi. Şairin mesajları. http://univertv.ru/video/filologiya/literatura/biografii_pisatelej/iosif_brodskij_nobelevskaya_lekciya/?mark=science Brodski’nin şiir sitesi: http://rupoem.ru/brodskij/all.aspx Pasajlar şiirlerinin analizi. Поэма-мистерия «Шествие » (мистерия -и ; (отmyst''''ērion - таинство) 1) В ДревнейГреции, ДревнемРиме и странахдревнегоВостока : таинство, системакультовыхобрядов, в которыхмоглиучаствоватьтолькопосвящённые. 2) В средниевека в ЗападнойЕвропе : религиознаядраманабиблейскийсюжет. мистерия I Тайныйрелигиозныйобряд в честьбожества, к участию в которомдопускалисьтолькопосвященные (у античныхнародов и народовдревнегоВостока) .İosifBrodski “Gösteri” poemi http://lib.ru/BRODSKIJ/iosif.txt Şairin yaşamı ve Sanat yolu. Şiirlerini üslup özellikleri. İosifBrodskikuşağının sesi: hayat ve şiir. Şair ve Yönetim. L.İ.Brejneve mektup. Göç Yılları: Nobel Edebiyat Ödülü
15 Genel Değerlendirme: YARIYIL SONU SINAVI.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 yazarlar ve eserler hakkında eleştiri ve yorumları okuma ve evde konu üzerinde çalışmaları
2 Eserlerin okunması ve Değerlendirilmesi
3 Derslerde soru, cevap, yorumlara katılma
4 Eserdeki karakterlerin tek başına ve diğerleriyle karşılaştırmalı analizleri (yazılı ve sözlü). Şahıs kadrosunun tasnifi.
5 Yazarların hayatı, kronolojik sanat hikâyelerinin aktarımı
6 Eserin edebi değerlendirilmesi, yazarın anlatım sanatı ve dil özelliklerinin analizi. Ayrı ayrı eserlerden örneklemelerle sunular sav ve değerlendirmelerin açıklanması.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 - Alanında öz güveni yüksek, akademik anlamda etkin ve yetkin olup Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
2 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
3 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
4 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
5 - Edebiyat ve dilbilim alanlarında uzman seviyesinde araştırma ve akademik yayın yapar.
6 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
7 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
8 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
9 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
10 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
11 - Rus dili ve edebiyatı ile ilgili yazılı ve görsel sunumlar hazırlama ve sunma becerisine sahiptir.
12 - Rus edebiyatının türlerini karakteristik özellikleri ile tanımlamak ve bu türleri temsil eden metinleri, tarihi, sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi arka planları bağlamında açıklamak ve analiz etmek için gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
13 - Farklı metin türlerinde Rusça-Türkçe ve Türkçe-Rusça çeviri yapabilmek için gerekli güncel kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahiptir.
14 - Disiplinlerarası bir yaklaşımla, edebi ve kültürel metinleri ilgili kuramları çerçevesinde uygulayarak analiz eder.
15 - Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yetisiyle bağımsız araştırma yapar, kendi alanında uzmanlaşır, problem çözer ve kendini her ortamda ifade eder.
16 - Kültürler arası farklılıklardan olumlu anlamda faydalanabilme uzmanlığı kazanır ve Rus kültürü hakkında uzman seviyesinde bilgi sahibi olarak edindiği bilgilerle Türk ve Rus kültürlerini sağlıklı bir şekilde karşılaştırma becerisine sahiptir.
17 - Güncel bilgi teknolojilerini ve araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak Rus dili, edebiyatı ve kültürü ile ilgili konularda bireysel olarak ve/veya takım çalışması ile bilgi ve veri toplar, bu bilgi ve verileri ulusal ve uluslararası eğitim-öğretim ortamlarında ve diğer mesleki ortamlarda paylaşır.
18 - Kamu ve özel sektör kurumlarında çalışabilecek nitelikte Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü hakkında bilgi donanımına sahiptir.
19 - Rus dili, edebiyatı, tarihi ve kültürü alanlarında gereksinimi duyulan sosyal, kültürel ve sanatsal etkinlikler düzenler.
20 - Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirir.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. И.А. Бунин: - «ГосподинизСан-Франциско», - «ЖизньАрсеньева» - Рассказ «Лёгкоедыхание», - Цикл «Тёмныеаллеи» (5–6 наиболее понравившихся рассказов).
Yardımcı Kaynaklar 1. И.А. Бунин: - «ГосподинизСан-Франциско», - «ЖизньАрсеньева» - Рассказ «Лёгкоедыхание», - Цикл «Тёмныеаллеи» (5–6 наиболее понравившихся рассказов). 2. Б.Л. Пастернак: - Стихотворенияизсборников «Поверхбарьеров», «Сестрамоя -жизнь», «Темы и варьяции». - Роман «ДокторЖиваго». 3. М.А. Шолохов: - Рассказыизсборников «Донскиерассказы», «Лазореваястепь». - Роман-эпопея «ТихийДон». 4. А.И. Солженицын: - Роман «Раковыйкорпус». - «Крохотки» - Роман «Архипелаг ГУЛАГ». 5. И.А. Бродский: - Элегии, послания. - Наиболеепонравившиесястихотворения

Ders İle İlgili Dosyalar