Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANALİTİK KİMYADA ÖZEL KONULAR İkinci Düzey KİM 633 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof.Dr. Mustafa SOYLAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Erkan YILMAZ
Dersin Veriliş Şekli Ders haftada üç saat olmak üzere öğrencilerin de aktif olarak tartışmalara katılımı ile yapılmaktadır.
Dersin Amacı Öğrencilerin analitik kimya da yeni gelişen teknikler ve uygulamalar ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesi ve artırılması.
Dersin Tanımı Analitik kimya literatürü ışığında yeni gelişen analitik teknikler, uygulamalar ve yeni tayin teknikleri ile ilgili değerlendirme ve tartışmalar

Dersin İçeriği
1 Analitik Kimyada Özel Konulara Giriş
2 Analitik Kimyada Yeni Gelişmeler
3 On-line Zenginleştirme yöntemleri
4 On-line Zenginleştirme yöntemleri (devam)
5 Toprak örnekleri için Ardışık Ekstaksiyon Yöntemleri
6 Voltametrik yöntemler
7 ARASINAV
8 AAS de özel atomlaşma yöntemleri
9 AAS de özel atomlaşma yöntemleri (devam)
10 AAS de özel atomlaşma yöntemleri (devam)
11 Beer yasası ve AAS
12 Literatürden Güncel Konuların İncelenmesi
13 Literatürden Güncel Konuların İncelenmesi (devam)
14 Literatürden Güncel Konuların İncelenmesi (devam)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu ders kapsamında öğrencilere analitik kimya alanındaki son gelişmelerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
2 Ayırma zenginleştirme yöntemlerindeki son gelişmelerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
3 Katı örneklerde ardışık ekstraksiyon yöntemlerinin amacı ve yöntem geliştirme çalışmalarının öğretilmesi hedeflenmektedir
4 AAS'de kullanılan özel atomlaştırma tekniklerinin öğretilmesi hedeflenmektedir.
5 Voltametrik yöntemlerdeki son gelişmelerin öğretilmesi hedeflenmektedir.
6 Literatürde yapılan güncel çalışmaların takip edilmesi.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında evrensel boyutta bilgi sahibi olmak.
2 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında bağımsız araştırmalar yapabilme becerisini kazanmak.
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini ileri düzeyde öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisini kazanmak.
4 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
5 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanmak.
6 Ülkemizde ve Dünya’da Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisini kazanmak.k.
7 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenilemek ve geliştirme becerisini kazanmak.
8 Uzmanlık alanı ile ilgili konularda elde ettiği bilgi ve deneyimi topluma aktarabilmek ve yayabilme becerisini kazanmak.
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisini kazanmak.
10 Toprak ve Bitki Besleme ile ilgili karşılaştığı sorunlara bilimsel düzeyde yaklaşma, çözüm önerilerini yöntemleriyle birlikte sunabilme ve yöntemleri uygulayarak sonuçlarını değerlendirebilme becerisi kazanma.
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olmak.
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilmek
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olmak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 3 24
Ödevler 5 3 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 10 4 40
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 12 4 48
Yarıyıl sonu sınavı 4 3 12
Araştırma 4 3 12
Toplam iş yükü     193
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Douglas A. Skoog, Donald M. West, F. James Holler Fundamentals of Analytical Chemistry (Saunders Golden Sunburst Series) Analitik Kimya Dergileri
Yardımcı Kaynaklar Douglas A. Skoog, James J. Leary, Principles of Instrumental Analysis, Saunders College Publishing, New York, 1992.

Ders İle İlgili Dosyalar