Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TESİS YERİ SEÇİMİ VE DÜZENLEMEDE İLERİ KONULAR Üçüncü Düzey ENM 515 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. SİNEM KULLUK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SİNEM KULLUK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Tesis yer seçimi ve tesis düzenlemesi problemlerini üretim sistemlerini göz önünde bulundurarak, analiz etme, modelleme ve çözümleme becerilerini kazandırmak.
Dersin Tanımı Temel tesis planlama kavramları, Tesis düzenleme problemi için modeller, Düzlemsel tek-tesis yerleşim problemleri, Düzlemsel çok-tesis yerleşim problemleri, Şebeke yerleşim problemleri, Çevrimsel şebeke yerleşim problemleri.

Dersin İçeriği
1 Tesis Planlamada temel kavramlar
2 Tesis Yeri Seçimi Problemleri, Tek Tesis Yeri Seçimi Problemi
3 Tek Tesis Yeri Seçimi Yöntemleri
4 Tek Tesis Yeri Seçimi Yöntemleri
5 Çoklu Tesis Yeri Seçimi Yöntemleri
6 Şebeke Yerleşim Modelleri
7 Şebeke Yerleşim Modelleri
8 Vize Sınavı
9 Tesis Yerleşim Düzenleme Problemleri
10 Tesis Yerleşim Düzenleme Yöntemleri
11 Tesis Yerleşim Düzenleme Yöntemleri
12 Çevrimsel Şebeke Yerleşim Problemleri
13 Depo düzenleme modelleri
14 Proje sunumları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematiksel modelleme kavram ve araçlarını tesis planlamasına uyarlama yeteneği.
2 Tekli ve çoklu tesis yer seçimi problemleri için çözüm yöntemlerini kavrama ve öğrenme.
3 Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Program, yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme gücüne sahip mühendislik alanında son gelişmelerin bilgi izleyerek özgün bir sürecin tamamlanması ve bir süreci yönetme yeteneği, algılama yeteneğine sahip mezunlar vermeyi amaçlar.
2 Bahçe Bitkileri alanında oluşabilecek sorunlara, alternatif çözüm öneriler üretir
3 Ulusal ve uluslararası düzeyde Bahçe Bitkileri alanındaki gelişmeleri izleme yeteneğini kazanır.
4 Üretim materyali ve genetik kaynakları korur ve devamını sağlar.
5 Alanında ve iş yaşamında karşılaşılan toplumsal, bilimsel ve etik konularda çözüm üretir ve bu değerlerin gelişimini destekler.
6 Çalışma alanındaki problemlere yaklaşımları ile toplumu etkileyecek gelişmelere ve araştırmalara liderlik eder
7 En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
8 Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
9 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar ve uygular.
11 Yeni fikirlerin analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar.
12 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar.
13 Alanı ile ilgili bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
14 Alanıyla ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
15 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetir.
16 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir.
17 Yeni bilimsel yöntemler geliştirebilir veya bilinen bir yöntemi bir alana uygular, yayınlar ve özgün bir çalışmayı ortaya koyar.
18 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanır.
19 Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirerek, bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
20 Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 3 45
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 35 35
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 25 25
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 27 27
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     187
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ames A. Tompkins, John A. White, Yavuz A. Bozer ve J.M.A. Tanchoco, (2010) Facilities Planning, John Wiley & Sons, Inc., New Jersey, USA. Heragu, S., (1997), Facilities design, PWS Publishing, Boston. Sule, D.R., (1994), Manufacturing facilities: Location planning and design, PWS-KENT Pub., Boston. Francis, R.L., Leon, F. McGinnis, Jr., White, J.A., (1992), Facility layout and location: An analytical approach, Prentice Hall, N.J. M. S. Daskin, (1995), Network and Discrete Location: Models, Algorithms and Applications, John Wiley & Sons Fred E. Meyers ve Matthew P. Stephens, (2005) Manufacturing Facilities Design and Material Handling, Pearson Education, Inc., Upper Saddle River, New Jersey USA. Farahani, R.Z., Hekmatfar M., (2009), Facility Location, Concepts, Models, Algorithms and Case Studies, Springer-Verlag. Karakitsiou, A., (2015), Modeling Discrete Competitive Facility Location, Springer.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar