Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İYİ ECZACILIK UYGULAMALARI İkinci Düzey ALA 508 9 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ TUĞBA EREN BÖNCÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. YEŞİM AKTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Ders anlatma, tartışma ve öğrenci sunumları
Dersin Amacı İyi eczacılık uygulamalaru kılavuzına göre hizmet verebilmek.
Dersin Tanımı Hasta sağlını temel kaygı edinen eczacıların yetiştirilmesi amacıyla eczacıların görev ve sorumluluklarının, halk sağlığının korunmasında eczacılık mesleğinin öneminin anlatıldığı ders.

Dersin İçeriği
1 Sağlıkta eczacının rolü
2 Eczacıların çalışma alanları
3 İyi Eczacılık Uygulamaları Kılavuzu
4 Eczacının sorumlulukları
5 Akılcı İlaç Kullanımı
6 Kronik hastalıklarda (diabet, hipertansiyon vb) eczacının rolü
7 Onkoloji eczacılığı
8 Olağanüsütü durumlarda eczacılık
9 Tıbbi cihazlar
10 Atık ilaç ve diğer tıbbi malzemeler için atık yönetimi
11 -
12 -
13 -
14 -
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eczacının çalışma alanlarının öğrenilmesi.
2 Eczacılık mesleğinin getirdiği görev ve sorumlulukların öğrenilmesi.
3 İyi eczacılık uygulamaları kılavuzunun esaslarının öğrenilmesi. Mesleğin her alanında iyi eczacılık uygulamaları kılavuzına göre hizmet verebilme yetisine sahip olma.
4 Eczane açılacak yer, eczanenin bölümleri hakkında gerekli bilgiye sahip olunması.
5 Eczanede bulunan ilaç ve diğer tıbbi malzemelerin uygun saklama koşullarının öğrenilmesi.
6 İlaç-ilaç, ilaç-hastalık vb. etkileşimlerini önlemeye yönelik hasta odaklı hizmet verebilme.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2 Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3 Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5 Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6 Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7 Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8 Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9 Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10 Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11 Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12 Bilimsel sunu yapma
13 Bilimsel yayın yazma
14 Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15 Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16 İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma
17 Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18 İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19 Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20 Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 3 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 1 1
Toplam iş yükü     31
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar 6197 sayılı Eczacılar ve Eczaneler Hakkında Kanun, Eczaneler ve Eczane Hizmetleri Hakkında Yönetmelik, İyi Eczacılık Uygulamaları Klavuzu

Ders İle İlgili Dosyalar