Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KİŞİ HAK VE HÜRRİYETLERİ VE KOLLUK FAALİYETLERİ Üçüncü Düzey SKY513 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HATUN KORKMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MÜZEYYEN EROĞLU DURKAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders, bugünün dünya insan hakları sisteminin yapısal unsurları olan, insan haklarının korunmasına ilişkin uluslararası yargısal ve yargı dışı/siyasal/diplomatik usullerin eleştirel olarak incelenmesini amaçlar. Bu usullerin kullanımı ve etkisi, ilgili örnek olaylar çerçevesinde yapılacaktır. Ders, mağdur, ihlâl ve hak arama konularına ilişkin kavramsal çerçevenin çizilmesinin ardından, günümüzde etkin olarak kullanılan uluslararası hak koruma mekanizmalarının (Birleşmiş Milletler, Avrupa Konseyi, Avrupa Birliği, AGİT, Amerika, Afrika yapıları) incelenmesiyle ilgilidir. Bu mekanizmaların analizi ve ayrıca her biriyle ilgili olarak, Türkiye'nin bu bağlamdaki yeri ve rolü, ilgili vakalar ışığında değerlendirilerek incelenecektir.
Dersin Tanımı Teorik

Dersin İçeriği
1 Birleşmiş Milletler ve İnsan Hakları
2 Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ve Mahkemesi
3 Avrupa İşkenceyi Önleme Sözleşmesi ve Kaomitesi ile AGİT
4 Spesifik Haklar Yaklaşımı: Yaşam Hakkı
5 İşkenceye Maruz Kalmama ve Kişi Özgürlüğü ve Güvenliği Hakkı
6 Adil Yargılanma hakkı ve Çocuk Hakları
7 Afrika'da İnsan Haklarının Korunması
8 Amerikan Devletleri Örgütü ve İnsan Hakları
9 Uluslararası ceza Mahkemesi ve Adalet Divanı
10 Türkiye'de Erkler, İnsan Hakları ve Devletin SOrumluluğu
11 İç Hukukta İnsan Haklarının Korunması: Meclis Komisyonları ve İnsan Hakları Kurumu
12 İnsan Hakları İl-İlçe Kurulları ve Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri
13 Ombudsman
14 Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İnsan hakları kavramını öğrenecekler
2 İnsan haklarının tarihsel gelişimi konusunda bilgi sahibi olacaklar
3 İnsan haklarının iç hukukta korunma yollarını öğrenecekler
4 İnsan hakları konusundaki uluslararası koruma mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olacaklar
5 Türkiye de insan hakları eğitimin gelişimini kavrayabilecekler
6 Türkiye'de insan hakları eğitimi ve sorunlarına çözümler üretebilecekler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Halil KALABALIK, İnsan Hakları Hukuku, Seçkin Yayınevi, 3.Baskı, Ankara, 2013
Yardımcı Kaynaklar Fatih KARAOSMANOĞLU, İnsan Hakları, Seçkin Yayınevi, 2.Baskı, Ankara, 2011.

Ders İle İlgili Dosyalar