Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
STATİK-MUKAVEMET Birinci Düzey İNŞ 126 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SAVAŞ BAYRAM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Haftada 3 saat teorik anlatım
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilerin; hemen hemen her mühendislik disiplininde gerekli olan kuvvet ve denge kavramlarına ilişkin temel bilgilere sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Giriş. Kavramlar ve Kanunlar. Maddesel Noktanın Statiği. Düzlem Kuvvetler Sistemi. Kuvvet ve Denge. Rijit Cisim Statiği. Ağırlık Merkezleri. Taşıyıcı Sistemler. Yükler. İzostatik Dolu Gövdeli Sistemler. İzostatik Gerber Kirişleri. İzostatik Kafes Kirişler. Kablolar. Sürtünme. Atalet Momentleri.

Dersin İçeriği
1 Giriş. Kavramlar ve Kanunlar.
2 Maddesel Noktanın Statiği.
3 Düzlem Kuvvetler Sistemi.
4 Kuvvet ve Denge. Rijit Cisim Statiği.
5 Ağırlık Merkezleri.
6 Taşıyıcı Sistemler. Yükler.
7 İzostatik Dolu Gövdeli Sistemler.
8 İzostatik Dolu Gövdeli Sistemler.
9 İzostatik Gerber Kirişleri.
10 İzostatik Kafes Kirişler.
11 Kablolar.
12 Sürtünme.
13 Atalet Momentleri.
14 Atalet Momentleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dersi alan öğrenciler; kuvvet ve denge ilkeleri ile düzlem ve uzay kuvvetler sistemi hakkında temel bilgilere sahip olur, kuvvet ve denge problemlerini analiz edebilir, bu kapsamdaki problemleri çözebilir konuma erişir.
2 Belirli geometrik şekle sahip cisimlerin eksenel kesitlerinin ağırlık merkezlerini ve atalet momentlerini hesaplayabilirler.
3 İzostatik sistemlerin dış kuvvetler etkisinde mesnet reaksiyonlarını hesaplayabilirler.
4 İzostatik sistemlerin dış kuvvetler etkisinde iç kuvvetlerini hesaplayabilirler.
5 Eksenel kuvvet halinde iç gerilmeleri hesaplayabilirler.
6 Eksenel kuvvet halinde şekil değiştirme hesaplayabilirler.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında karşılaştıkları ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
2 Tarih Bölümü öğrencileri, edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilirler.
3 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplama, çözümleme, yorumlama ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşma yetisine sahiptir.
4 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında kazandıkları yeterliliklere dayalı olarak, güncel bilgileri içeren ders materyallerine, uygulamalı araç ve gereçlere, araştırma yöntem ve tekniklerine ve diğer kaynaklarda desteklenen kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
5 Tarih Bölümü öğrencileri, bir yabancı dili kullanarak Tarih Bilimi alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla bu bilgileri paylaşır.
6 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini kullanır.
7 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili bilgilerin uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir.
8 Tarih Bölümü öğrencileri, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
9 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında disiplinler arası araştırma ve inceleme yapabilir.
10 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarındaki ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir ve onlara düşüncelerini aktarır, sorunlarla ilgili çözüm önerilerini kuramsal ve uygulamalı olarak ortaya koyar.
11 Tarih Bölümü öğrencileri, çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12 Tarih Bölümü öğrencileri, alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme yetisine sahiptir
13 Tarih Bölümü öğrencileri, alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır
14 Tarih Bölümü öğrencileri,yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
15 Kalite yönetim ve süreçlerine uygun davranır ve katılır.
16 Tarih Bölümü öğrencileri, alanları ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar.
17 Tarih Bölümü öğrencileri, alanında edindikleri kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
18 Tarih Bölümü öğrencileri almış oldukları eğitim sayesinde milli bilinç ve şuura sahip bilinçli bir vatandaş olarak kültürel mirasına sahip çıkar.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- Omurtag, Mehmet; Mühendisler için Mekanik-(Statik); Beta Yayıncılık, 2003. 2- Omurtag, Mehmet; Mühendisler için Mekanik-(Statik) Çözümlü problemler; Beta Yayıncılık, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları.

Ders İle İlgili Dosyalar