Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
STATİK-MUKAVEMET İkinci Düzey İNŞ 126 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. SAVAŞ BAYRAM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Haftada 3 saat teorik anlatım
Dersin Amacı Bu ders kapsamında öğrencilerin; hemen hemen her mühendislik disiplininde gerekli olan kuvvet ve denge kavramlarına ilişkin temel bilgilere sahip olması amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Giriş. Kavramlar ve Kanunlar. Maddesel Noktanın Statiği. Düzlem Kuvvetler Sistemi. Kuvvet ve Denge. Rijit Cisim Statiği. Ağırlık Merkezleri. Taşıyıcı Sistemler. Yükler. İzostatik Dolu Gövdeli Sistemler. İzostatik Gerber Kirişleri. İzostatik Kafes Kirişler. Kablolar. Sürtünme. Atalet Momentleri.

Dersin İçeriği
1 Giriş. Kavramlar ve Kanunlar.
2 Maddesel Noktanın Statiği.
3 Düzlem Kuvvetler Sistemi.
4 Kuvvet ve Denge. Rijit Cisim Statiği.
5 Ağırlık Merkezleri.
6 Taşıyıcı Sistemler. Yükler.
7 İzostatik Dolu Gövdeli Sistemler.
8 İzostatik Dolu Gövdeli Sistemler.
9 İzostatik Gerber Kirişleri.
10 İzostatik Kafes Kirişler.
11 Kablolar.
12 Sürtünme.
13 Atalet Momentleri.
14 Atalet Momentleri.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dersi alan öğrenciler; kuvvet ve denge ilkeleri ile düzlem ve uzay kuvvetler sistemi hakkında temel bilgilere sahip olur, kuvvet ve denge problemlerini analiz edebilir, bu kapsamdaki problemleri çözebilir konuma erişir.
2 Belirli geometrik şekle sahip cisimlerin eksenel kesitlerinin ağırlık merkezlerini ve atalet momentlerini hesaplayabilirler.
3 İzostatik sistemlerin dış kuvvetler etkisinde mesnet reaksiyonlarını hesaplayabilirler.
4 İzostatik sistemlerin dış kuvvetler etkisinde iç kuvvetlerini hesaplayabilirler.
5 Eksenel kuvvet halinde iç gerilmeleri hesaplayabilirler.
6 Eksenel kuvvet halinde şekil değiştirme hesaplayabilirler.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 90
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- Omurtag, Mehmet; Mühendisler için Mekanik-(Statik); Beta Yayıncılık, 2003. 2- Omurtag, Mehmet; Mühendisler için Mekanik-(Statik) Çözümlü problemler; Beta Yayıncılık, 2003.
Yardımcı Kaynaklar Ders Notları.

Ders İle İlgili Dosyalar