Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YEMLERDE ANTİNUTRİSYONEL FAKTÖRLER Üçüncü Düzey VHB 519 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Veteriner Fakültesi, Ziraat Fakültesi Zootekni Bölümü veya Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji ve Kimya Bölümü Mezunu Olmak
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. BERRİN KOCAOĞLU GÜÇLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Erol BAYTOK Prof. Dr. Berrin Kocaoğlu GÜÇLÜ Prof. Dr. Osman KÜÇÜK Yrd. Doç. Dr. Kanber KARA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş.Gör. Eray AKTUĞ
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze sunum, soru cevap anlatım
Dersin Amacı Yemlerdeki antinutrisyonel faktörler hakkında bilgi vermek
Dersin Tanımı Yemlerdeki antinutrisyonel faktörlerin önemi

Dersin İçeriği
1 Yemlerdeki Antinutrisyonel Faktörlerin Etki Mekanizması
2 Yemlerdeki Antinutrisyonel Faktörlerin Etki Mekanizması
3 Tripsin İnhibitörünün Hayvanlar Üzerindeki Etkileri.
4 Gosipolün Hayvanlar Üzerindeki Etkileri
5 Tanenlerin Hayvanlar Üzerindeki Etkileri
6 Visinlerin Hayvanlar Üzerindeki Etkileri
7 Okzalik Asidin Hayvanlar Üzerindeki Etkileri
8 Saponinlerin Hayvanlar Üzerindeki Etkileri
9 Linemarinin Hayvanlar Üzerindeki Etkileri
10 Antinutrisyonel Faktörlerin Yemlerin Değerliliğini Olumsuz Yönde Etkilemesi
11 Antinutrisyonel Faktörlerin Yemlerin Değerliliğini Olumsuz Yönde Etkilemesi
12 Ara Sınav
13 Antinutrisyonel Faktörlerden Yemleri Arındırma .
14 Yemlerin Depolama Koşulları
15 Antinutrisyonel Faktörleri İçeren Yemlerin Rasyon Kalitesine Etkisi.
16 Antinutrisyonel Faktörleri İçeren Yemlerin Rasyon Kalitesine Etkisi.
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 YEMLERDEKİ ANTİNUTRİSYONEL FAKTÖRLERİN ETKİ MEKANİZMASI HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMAK
2 Antinutrisyonel Faktörlerin Yemlerin Değerliliğini Olumsuz Yönde Etkilemesi Hakkında Bilgi Sahibi olmak
3 Antinutrisyonel Faktörlerden Yemleri Arındırma Hakkında Bilgi Sahibi olmak
4 Yemlerin Depolama Koşulları Hakkında Bilgi Sahibi olmak
5 Antinutrisyonel Faktörleri İçeren Yemlerin Rasyon Kalitesine Etkisi Hakkında Bilgi Sahibi olmak
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3 Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 1 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı COŞKUN, B., ŞEKER, E., ÜNAL, F., 1997: Yemler ve Teknolojisi.
Yardımcı Kaynaklar 1. ERGÜN, A., ÇOLPAN, İ., YILDIZ, G., KÜÇÜKERSAN, S., TUNCER, Ş.D., YALÇIN, S., KÜÇÜKERSAN, M.K., ŞEHU, A., 2002: Yem Hijyeni ve Teknolojisi. 2. ENSMINGER, M.E., OLDFIELD, J.E., HEINEMAN, W.W., 1990:Feeds and Nutrition.

Ders İle İlgili Dosyalar