Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ FONKSİYONEL ANALİZ-II İkinci Düzey MAT 524 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Analiz, Topoloji
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HİKMET ÖZARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı Fonksiyonel Analizde daha derin bilgi edinme fırsatını sunarak, dönem sonunda öğrencilerin kompakt operatörlerin ve Hilbert uzayları üzerinde tanımlanan operatörler in özelliklerini, Banach cebirleri ve spektrum teorisinin temel esaslarını ve Schauder bazı gibi farklı baz türlerini öğrenmesi beklenilmektedir.
Dersin Tanımı Lineer operatörler, ters ve eşlenik operatörler, Hilbert uzaylarında eşlenik operatörler. Projeksiyonlar ve tamamlanan alt uzaylar. Banach cebiri ve spektrumları. Zayıf kompakt operatörler, kompakt operatörler. Schauder bazı, şartsız bazlar, denk bazlar, bazlar ve dualite ilişkisi, James uzayı.

Dersin İçeriği
1 Lineer operatörler, ters ve eşlenik operatörler,
2 Hilbert uzaylarında eşlenik operatörler, örnekler, teoremler
3 Projeksiyonlar ve tamamlanan alt uzaylar,
4 Örnekler, teoremler
5 Banach cebiri ve spektrumları,
6 Örnekler, teoremler,
7 Zayıf kompakt operatörler, örnekler, teoremler,
8 ARA SINAV
9 Kompakt operatörler, örnekler, teoremler,
10 Schauder bazı, örnekler, teoremler,
11 Şartsız bazlar, örnekler, teoremler,
12 Denk bazlar, örnekler, teoremler,
13 Baz ve dualite ilişkisi, örnekler, teoremler,
14 James uzayı,
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dönem sonunda öğrenciler Fonksiyonel Analizde daha derin bilgi edinecektir.
2 Öğrenciler kompakt operatörlerin ve Hilbert uzayları üzerinde tanımlanan özelliklerini öğreneceklerdir.
3 Banach uzaylarının üzerindeki Schauder bazı gibi farklı baz türlerinin öğrenilmesi beklenilmektedir.
4 Banach cebirleri hakkında detaylı bilgi edinilecektir.
5 Spektrum teorisinin temel esasları hakkında detaylı bilgi edinilecektir.
6 C-star cebirlerinin harmonik özellikleri hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 5 5 25
Kısa sınavlar 5 1 5
Ara sınavlara hazırlık 6 3 18
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 4 8
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 6 3 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 4 2 8
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı R. E. Megginson, Introduction To Banach Space Theory, Springer- Verlag, 2001.
Yardımcı Kaynaklar J. B. Conway, A Course in Functional Analysis, Springer-Verlag, 1990 H.H. Schefer, Topological Vector Spaces, Springer-Verlag, New York Heidelberg Berlin, 1971.

Ders İle İlgili Dosyalar