Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEK ÇALGISI IV (VİYOLA) Üçüncü Düzey MÜZ208.10 3 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr.Gör. Zülfikar ÖZFINDIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Teorik
Dersin Amacı Klasik Batı müzik kültürünün dönemlere göre gelişimini öğrencilere aktarabilmek. Viyola sanatının gelişim tarihini anlatmak. Öğrencilerde çalgı ve müzik sevgisini güçlendirmek. Müzik terminolojisini anlatmak. Öğrencilerde yaratıcılık özelliğini geliştirebilmek. Eserler üzerinde tahlil yapabilmek.
Dersin Tanımı Viyola için bestelenmiş yapıtların, teknik ve yorum çeşitliliğinin öğretilmesinin yanı sıra, izleyici önünde sunulacak programların oluşturulması için gerekli yöntem ve hazırlıkların öğretilmesi yolu ile yapılır.

Dersin İçeriği
1 Üç oktavlı gam.Sağ el için alıştırma.Farklı teknikler için iki etüt .4 ve 5 pozisyonlu alıştırma.
2 Üç oktavlı gam(detache). ).Sağ ve sol el için alıştırma. İki,üç etüt.
3 Üç oktavlı gam 4-8 legato.Arpej.Paralel minör.Sağ ve sol el için alıştırma. İkili notaları geliştirmek için iki etüt. Sol el için 2-3 etüt.
4 Üç oktavlı gam 4–8 legato. Arpej. Paralel minör. Tril yapmak için etüt.
5 Üç oktavlı gam farklı yay tekniği için(marcato, martele, staccato).
6 Üç oktavlı gam 4-8-16 legato Arpej. Paralel minör.
7 Farklı yay teknikleri ile üç oktavlı gam. Arpej. Paralel minör.
8 Vize sınavına hazırlık
9 SINAV HAFTASI
10 SINAV HAFTASI
11 Sol el tekniği için alıştırma. İki parça.4-8-16 legato çalışması
12 İki parça.
13 Doğru entonasyon için alıştırma. İki parça. Farklı teknikler için iki etüt
14 Eşlikle icra teknikleri. İki parça.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Viyola tekniğini oluşturan temel ilkeler ile, bu çalgı için yazılmış müzik biçimlerini yorumlamanın yanı sıra, öğretme tekniklerini de tanımlayabilmesi,
2 Viyola için bestelenmiş yapıtların, dönemsel formlarını inceleyerek ve karşılaştırmalar yaparak değerlendirmesi,
3 Bireysel dinletiler yaparak,ses ve görüntü kayıtlarını analiz edebilmesi,
4 Yorumladığı eserleri seslendirme amacı ile sanatsal etkinlikler planlayarak sosyal sorumluluk alması,
5 Yaptığı çalışmalardan elde ettiği bulguları bir rapor haline getirip yazabilmesi
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 12 48
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 1 40
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı R.Kreutzer “42 etüt”,Wohlfahrt “Etüdler”,Pracht “Etüdler”,,Sitt “Etüdler”,,Sh.Beriot “Etüdler”,,F.Mazas “Etüdler”,,Kayser“Etüdler, A.Corelli “Sonatlar”,Batı Avrupa bestecilerinin “Piyesler”topluluğu,J.S.Bach “Concert c moll”, G.F.Hendel “Concerto h moll” ve diğer.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar