Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MÜHENDİSLİK HİDROLOJİSİNDE BİLGİSAYAR UYGULAMALARI İkinci Düzey İNŞ 454 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HATİCE ÇITAKOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -----
Dersin Veriliş Şekli HAFTADA 2 SAAT TEORİK
Dersin Amacı Hidrolojik verilere ait tanımlayıcı istatistiklerinin Excel Veri Çözümleme toolbox’ı kullanılarak belirlenmesi. Yıllık ekstrem hidrolojik ve meteorolojik verilere ait olasılık yoğunluk fonksiyonlarının hesaplanması ve istenilen tekerrür periyodu için tasarım debilerinin elde edilmesi. Nehirdeki ve Barajdaki taşkın ötelemesinin bilgisayar ortamında hesaplanması, meteorolojik ve hidrolojik veriler arasında çoklu doğrusal regresyon denklemlerin oluşturulması. Baraj işletme çalışmalarında Excel kullanımı. Geliştirilmiş ampirik denklemlerin farklı bir ortam için katsayılarının Excel solver programı ile yeniden hesaplanması.
Dersin Tanımı Mühendislik hidrolojisinde anlatılan verilerin bilgisayar programları yardımıyla analiz edilmesidir.

Dersin İçeriği
1 Hidrolojik verilere ait tanımlayıcı istatistiklerinin Excel Veri Çözümleme toolbox’ı kullanılarak belirlenmesi
2 Hidrolojik verilere ait tanımlayıcı istatistiklerinin Excel Veri Çözümleme toolbox’ı kullanılarak belirlenmesi
3 Yıllık ekstrem hidrolojik ve meteorolojik verilere ait olasılık yoğunluk fonksiyonlarının hesaplanması ve istenilen tekerrür periyodu için tasarım debilerinin elde edilmesi.
4 Yıllık ekstrem hidrolojik ve meteorolojik verilere ait olasılık yoğunluk fonksiyonlarının hesaplanması ve istenilen tekerrür periyodu için tasarım debilerinin elde edilmesi.
5 Yıllık ekstrem hidrolojik ve meteorolojik verilere ait olasılık yoğunluk fonksiyonlarının hesaplanması ve istenilen tekerrür periyodu için tasarım debilerinin elde edilmesi.
6 Nehirdeki ve Barajdaki taşkın ötelemesinin bilgisayar ortamında hesaplanması
7 Nehirdeki ve Barajdaki taşkın ötelemesinin bilgisayar ortamında hesaplanması
8 Meteorolojik ve hidrolojik veriler arasında çoklu doğrusal regresyon denklemlerin oluşturulması
9 Meteorolojik ve hidrolojik veriler arasında çoklu doğrusal regresyon denklemlerin oluşturulması
10 Baraj işletme çalışmalarında Excel kullanımı
11 Baraj işletme çalışmalarında Excel kullanımı
12 Geliştirilmiş ampirik denklemlerin farklı bir ortam için katsayılarının Excel solver programı ile yeniden hesaplanması
13 Geliştirilmiş ampirik denklemlerin farklı bir ortam için katsayılarının Excel solver programı ile yeniden hesaplanması
14 GENEL TEKRAR YAPILMASI
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Excel programı ile tanımlayıcı istatistikleri belirleye bilme
2 Excel programı ile çoklu lineer regresyon eşitliği elde edebilme
3 Excel programı ile non-lineer regresyon eşitliği elde edebilme
4 Minitab paket programı ile çoklu lineer regresyon eşitliği elde edebilme
5 Minitab paket programı ile lineer regresyon eşitliği elde edebilme
6 Minitab paket programı ile non-lineer regresyon eşitliği elde edebilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, aynı ya da farklı bir alandaki bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilgiyi değerlendirme,yorumlama ve uygulama yapma gibi bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bilgiye ulaşır
2 Biyoloji alanındaki sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirir, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk ile kullanır
3 Biyoloji alanındaki bir problemi, bağımsız olarak kurgulayarak, çözüm yöntemi geliştirir, çözer, sonuçları değerlendirerek, gerektiğinde uygular
4 Biyoloji alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarır
5 Biyoloji alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir
6 Biyoloji alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim yeteneğine sahip olur (Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi)
8 Biyoloji alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir
9 Biyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   30
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı DERS HOCASININ DERS NOTLARI
Yardımcı Kaynaklar Prof. Dr. Mehmetcik BAYAZIT, ÇOK DEĞİŞKENLİ İSTATİSTİK ANALİZ VE HİDROLOJİDE UYGULAMALARI, Su vakfı yayınları, 2006, ISBN: 975-6455-22-5.

Ders İle İlgili Dosyalar