Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MİKROBİYOLOJİ Birinci Düzey GDM211 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HACER HANDAN ALTINOK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HACER HANDAN ALTINOK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Canlıların en basit gruplarını oluşturan mikroorganizmaları tanıtmak, zararlarından korunma ve faydalı yönlerini öğretmek ve mikrobiyolojinin temel esaslarını öğretmektir.
Dersin Tanımı Mikrobiyolojinin tarihi, önemli biyolojik moleküller, mikrobiyolojide kullanılan mikroskoplar, mikroorganizmaların sınıflandırılması ve tanımı, prokaryotik ve ökaryotik hücrelerin yapısı, mikrobiyal gelişme fizyolojisi ve gelişme evreleri, mikroorganizmaların yararlı ve zararlı etkileri, izolasyon yöntemleri konularında bilgi verir. Ayrıca ders kapsamında temel mikrobiyolojik laboratuvar teknikleri uygulamalı olarak öğretilir.

Dersin İçeriği
1 Mikrobiyolojinin tarihçesi ve gelişimi
2 Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve tanımlanması
3 Mikroorganizmaların beslenmesi üzerine etkili fiziksel, kimyasal, biyolojik faktörler
4 Mikroorganizmaların metabolizması (enzim, karbonhidrat, yağ, azotlu maddeler)
5 Mikroorganizmalar arasındaki ilişkiler
6 Mikroorganizma genetiği
7 Besiyerleri, mikroorganizmaların çoğaltılması
8 Önemli mikrobiyoloik kavramlar
9 Mikrobiyolojik risklere karşı alınabilecek önlemler
10 Mikrobiyoloji laboratuvarında uyulması gereken kurallar konusunda bilgi
11 Laboratuvar malzemelerini tanıma ve mikroskop kullanma
12 Temel mikrobiyolojik laboratuvar uygulamaları (boyama metotları, izolasyon, ekim ve sayım teknikleri, saf kültür elde etme vb.)
13 -
14 -
15 -
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mikrop tanım öğrenme, faydalı ve zararlı mikroorganizmalar hakkına bilgi sahibi olma
2 Gıda ve diğer ürünlerde kontaminasyon kaynaklarını öğrenme
3 Mikroorganizma isimlendirilmesi konusunda bilgiye sahip olma
4 Mikroorganizma genetiği konusunda bilgiye sahip olma
5 Besiyerleri, mikroorganizmaların çoğaltılması, ekim ve sayım yapma konusunda bilgiye sahip olma
6 Mikrobiyoloji laboratuarında uyulması gereken kurallar konusunda bilgiye sahip olma, laboratuar malzemelerini tanıma
7 Mikroskop kullanabilme ve diğer temel laboratuvar tekniklerini öğrenme
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bitki Koruma başlığı altında tarımsal hastalık ve zararlıların yönetimi hedefi çerçevesinde sunulan entomoloji, akaroloji, mikoloji, bakteriyoloji, viroloji, herboloji konularına ilişkin yeterli teorik ve pratik bilgi edinme, bu bilgileri sahada kullanabilme.
2 Ulusal ve uluslararası alanda Bitki Koruma branşının stratejik önemini kavrayabilme ve bu farkındalığı ifade edebilme
3 Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirme becerisi kazanma
4 Bitki koruma alanında bireysel veya takım halinde çalışabilme, bu alanda problemleri belirleme ve çözebilme kabiliyetini artırma
5 Bitki koruma konularıyla ilgili yeni bilgiler edinme ve sorunların çözümü için yöntemler geliştirme ve bu bağlamda teknolojiyi kullanabilme becerisi kazanma
6 Alanında ulusal ve uluslararası düzeyde sorunların farkındalığı ve çözümü için inisiyatif geliştirebilecek güncel bilgi ve beceri birikimi kazanma
7 Karar verebilme, teknolojik araçları kullanabilme, araştırma yapabilme ve araştırma sonuçlarını bilim dünyasıyla paylaşabilme becerisi kazanma
8 Alanı ile ilgili yerli ve yabancı kaynaklardan güncel bilgiyi takip etme ve bilgi kaynaklarına ulaşma, kaynak araştırması yapabilme
9 Sürdürülebilir tarımsal üretim için girdileri etkin kullanabilme ve uygun ürün modelini planlayabilme becerisi kazanma
10 Alanı ile ilgili olarak etik değerlere uygun olarak hareket edebilme
11 Biyolojik çeşitlilik ve bu çerçevede doğal kaynakların önemini kavrama, doğal dengenin korunmasına yönelik yüksek farkındalık düzeyine ulaşma ve bu farkındalık ve duyarlılığı artıracak yönde çevresini ve toplumu yönlendirebilme becerisine sahip olma
12 Ülkemizde ve dünyada yeni ortaya çıkan ve tehdit arz eden bitki koruma sorunlarının tanınması ve yayılışının engellenmesine yönelik bilgi birikimi oluşturma, sorunun ülkemize girmesini veya varsa yayılmasını engelleme konularında proaktif davranabilme
13 Alanı ile ilgili beklenmedik durumlarda etkin karar verebilme, yaratıcı olma, profesyonel olarak iş yapabilme ve liderlik vasfı taşıyabilme becerisi kazanma
14 Genelde Tarım, özelde Bitki koruma alanında ilgili kurumları tanıma ve ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme
15 Kendi alanlarında bilgi seviyelerini artırarak, danışmanlık ve akademik yeteneklerini geliştirme becerisi kazanma
16 Alanları ile ilgili görevlerine ilaveten, ziraatin diğer alanlarında da temel bilgilere haiz olma ve gerektiğinde bu bilgileri geliştirebilme
17 Bahçe ve tarla bitkileri başta olmak üzere, farklı ürün gruplarında oluşan Bitki Koruma sorunlarına cevap verebilecek beceriler kazanma
18 Bitki koruma sorunları oluşturma potansiyeline sahip mikro ve makro ölçekteki tüm organizmalar hakkında temel bilgi sahibi olma
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 2 2 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Özçelik, S. 2011. Genel Mikrobiyoloji. Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta. Arda, M. 2000. Temel Mikrobiyoloji. Medisan Yayın Serisi: 46. Ankara, 548 sayfa. Tunalı N. Mikrobiyoloji. Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi, 434s.
Yardımcı Kaynaklar Özçelik, S. 2009. Genel Mikrobiyoloji Uygulama Klavuzu Süleyman Demirel Üniversitesi Isparta, 98s. Temiz,A. 1994. Genel Mikrobiyoloji Uygulama Teknikleri. Şafak Matbaacılık Ltd.Şti. Ankara, 266 Sayfa.

Ders İle İlgili Dosyalar