Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YÜKSEK GEOMETRİ-II İkinci Düzey MAT 556 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NURAL YÜKSEL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Dersin amacı; öğrencilere,Eğriler, eğrilikler ve bazı özel eğrilerin farklı çatılara gore incelenmesini göstererek, hiperyüzeyler, hiperyüzey örnekleri ve bazı yüzeylerin karekterizasyonlarının yapılmasını öğretmektir.
Dersin Tanımı Gauss denklemi ve eğriliği , Codazzi Mainardi denklemleri, hiperyüzeyler, hiperküre, hipersilindir, dönel hiperyüzeyler, regle yüzeyler , paralel hiper yüzeyler ve bu yüzeylerin integral invaryantları..

Dersin İçeriği
1 Gauss denklemi
2 Gauss eğriliği ve Codazzi Mainardi denklemleri
3 Hiperyüzey örnekleri
4 Hiperküre
5 Hipersilindir
6 Dönel hiperyüzeyler
7 Regle yüzeyler
8 ARA SINAV
9 Uzay hareketleri ve regle yüzeyin invaryantları
10 Regle yüzeylerin integral invaryantları
11 Regle yüzeylerin açılabilirliği ve açılım açışı
12 Kapalı regle yüzeylerin açılabilirliği ve açılım uzunluğu
13 Parelel hiperyüzeyler
14 Genel örnekler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gauss eğriliği ve Codazzi Mainardi denklemleri öğrenildi.
2 Hiperküre ve Hipersilindir anlatıldı.
3 Regle yüzeyler öğrenildi.
4 Regle yüzeyin invaryantları elde edildi.
5 Regle yüzeylerin açılabilirliği ve açılım açışı hesaplandı.
6 Kapalı Regle yüzeylerin açılabilirliği ve açılım uzunluğu bulundu.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşirelik felsefesini bilir
2 Hemşireliğin temel kavramları arasındaki ilişkiyi analiz eder
3 Hemşireliğin mesleki değerlerini içselleştirir
4 Hemşirelik alanında derin ve sistematik bir bilgi düzeyine sahip olur
5 Sağlık alanındaki modern, teknik ve bilgi teknolojilerini bilerek kanıta dayalı hemşirelik uygulamaları doğrultusunda bilgi ve becerisini kullanır
6 Grup içinde -lider ve/veya üye olarak- uyum içinde çalışır.
7 İş yaşamında yeni durumları çabuk öğrenir ve farklı beceriler geliştirir.
8 Geliştirdiği profesyonel hemşirelik bilincini hemşirelik bakımına yansıtır
9 Hemşirelik alanına katkı sağlayacak araştırmalar yapar
10 Hemşirelik alanına özgü bilimsel gelişmeleri izler
11 Hemşirelik alanına özgü eriştiği bilgiyi analiz eder
12 Kanıta dayalı uygulamaları hemşirelik bakımına yansıtır
13 Hemşirelik öğretiminin temel felsefesini bilir
14 Hemşirelik öğretiminde uygun öğretim ilke ve yöntemleri kullanır
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Hacısalihoğlu H.H. Diferensiyel Geometri,İnönü Üniv.Fen-Ed.Fak.Yayınları,1983. 2. Sabuncuoğlu, Arif , Diferensiyel Geometri, Ankara, Kasım 2006.
Yardımcı Kaynaklar 3. B.O’Neill , Semi Riemannian Geometry, with Applications to relativity, New York, Acedemic Pres Inc. (1983) 4. M. Do Carmo, Differential Geometry of Curves and Surfaces Prentica- Hall (1976).

Ders İle İlgili Dosyalar