Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ DANIŞMANLIĞI 2 İkinci Düzey MAT 722 Zorunlu 1 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. HİKMET ÖZARSLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Tüm öğretim üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Tüm öğretim üyeleri
Dersin Veriliş Şekli Yüz-Yüze
Dersin Amacı Dersin amacı , öğrencilere bilimsel arastırma yapmaya hazırlık için, literatür tarama yapmayı, bilgileri toparlama ve yorumlama yapmayı öğretmektir.
Dersin Tanımı Yüksek Lisans tez çalışmalarına hazırlık.

Dersin İçeriği
1 Tez çalışmalarına hazırlık
2 Tez çalışmalarına hazırlık
3 Tez çalışmalarına hazırlık
4 Tez çalışmalarına hazırlık
5 Tez çalışmalarına hazırlık
6 Tez çalışmalarına hazırlık
7 Tez çalışmalarına hazırlık
8 Tez çalışmalarına hazırlık
9 Tez çalışmalarına hazırlık
10 Tez çalışmalarına hazırlık
11 Tez çalışmalarına hazırlık
12 Tez çalışmalarına hazırlık
13 Tez çalışmalarına hazırlık
14 Tez çalışmalarına hazırlık
15 Tez çalışmalarına hazırlık
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma metotlarını öğrenme
2 Tez konusu araştırma yeteneğini geliştirmek hazırlık yapma
3 Tez yazımında referans kullanmayı ve referans vermeyi öğrenmek
4 Tez yazımında özet ve sonuç yazımını öğrenmek
5 Kendi sahası ile ilgili bilgileri farklı yöntemlerle ifade etme yeteneği kazanmak
6 Tez yazımında kullanabilecekleri bilgisayar proğramlarını kullanmaya yöneltmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 1 15
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Ödevler 6 1 6
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 6 2 12
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mucuk, O., Topoloji ve Kategori Teorisi, Nobel Akademik Yayınları, Ankara, Geliştirilmiş 3. Basım, Ekim 2023 (595 sayfa) ISBN 978-625-397-682-8
Yardımcı Kaynaklar Koçak M., Genel Topolojiye Giriş ve Çözümlü Alıştırmalar , Osmangazi Üniversitesi, Eskişehir, 2004.

Ders İle İlgili Dosyalar