Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE ETİĞİ (TÜRK EDEBİYATI) Birinci Düzey TDE 681 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. TURGUT KOÇOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. ATABEY KILIÇ
Dersin Veriliş Şekli TEORİK
Dersin Amacı EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK
Dersin Tanımı EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK

Dersin İçeriği
1 EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK I
2 EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK II
3 Metodolojiye Dâir Genel Bibliyografya
4 Edebiyat Bilimi Teorilerine Genel Bir Bakış I
5 Edebiyat Bilimi Teorilerine Genel Bir Bakış II
6 Uygulama Örneklerinin Gözden Geçirilmesi I
7 Uygulama Örneklerinin Gözden Geçirilmesi II
8 Vize
9 Metodoloji Tartışmalarına Genel Bakış I
10 Metodoloji Tartışmalarına Genel Bakış II
11 Metodoloji Tartışmalarına Genel Bakış III
12 Türkiye''''deki Genel Metodoloji Manzarası I
13 Türkiye''''deki Genel Metodoloji Manzarası II
14 Genel Değerlendirme
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 EDEBİYAT BİLİMİNİN METODLARIYLA İLGİLİ GENEL HATLARIYLA BİLGİ VERMEK
2 Metodoloji Kavramının Tartışılması
3 Metodoloji ile teoriler arasındaki ilişkiyi kavrama
4 Teorik düşünme ve bunları uygulama yeteneğinin geliştirilmesi
5 Edebî Metinlere Eleştirel Bakabilme Yeteneği
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Güncel sanat kavramlarını anlamak ve ilişkiler kurarak açıklayabilmek
2 Müzik sanatının temel dinamiklerini anlamak, tarihini öğrenmek ve güncelle ilişkilendirebilmek
3 Alanının terminolojisini öğrenmek, kendi yazı ve sunularında sanatın dilini etkili kullanmak
4 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün çalışmaların gerçekleştirilebilmesinde kullanabilmek
5 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
6 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
7 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
8 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları etkili bir şekilde sunabilmek
9 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri (konserleri) takip etmek, katılımcı olabilmek
10 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
11 Herhangi bir sanatsal etkinliği (konser, dinleti vb.) çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
12 Alanın gerektirdiği bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini sanatsal anlamda kullanabilmek
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 1 3 3
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 10 9 90
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 5 25
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 5 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     155
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fevziye Abdullah Tansel, İyi ve Doğru Yazma Usûlleri I-II-II, R. Wellek-A. Warren, Edebiyat Teorisi
Yardımcı Kaynaklar Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi

Ders İle İlgili Dosyalar