Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LOJİSTİK Birinci Düzey ENM 394 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm öğretim üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Sınıfta eğitim-öğretim
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilerin temel lojistik kavramlarını anlayabilme, lojistik problemlerini belirleyebilme, tedarik zinciri süreçlerini açıklayabilme bilgi ve becerilerinin artırılmasıdır.
Dersin Tanımı Bu derste lojistiğin temel ilkeleri, kavramları, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, uluslararası çok modlu taşımacılık, araç rotalama problemleri, tersine lojistik, depolama sistemleri, çapraz sevkiyat ve lojistik 4.0 konuları analiz edilecektir.

Dersin İçeriği
1 Lojistiğin Temel Kavramları, taşımacılık türleri (Basic definitions of logistics, transportation modes)
2 Tedarik Zinciri Yönetimi (Supply Chain Management)
3 Uluslararası Lojistik (International Logistics)
4 Depolama ve Envanter Yönetimi (Warehouse and inventory management)
5 Depolama ve Envanter Yönetimi (Warehouse and inventory management)
6 Çapraz Sevkiyat (Cross-Docking)
7 Tersine Lojistik (Reverse Logistics)
8 Ara Sınav
9 Taşımacılıkta Maliyetlendirme ve Fiyatlandırma
10 2D, 3D Paketleme, Kesme Problemleri (2D, 3D Packing, Cutting Problems)
11 Araç Rotalama Problemleri ve türevleri (Vehicle routing problems and extensions)
12 Araç Rotalama Problemleri ve türevleri (Vehicle routing problems and extensions)
13 Lojistik 4.0 (Logistics 4.0)
14 Yeşil Lojistik (Green Logistics), Tehlikeli Madde Taşımacılığı (Hazardous material transportation)
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel lojistik kavramları hakkında bilgi sahibi olmak
2 Temel lojistik uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     87
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders Notları Christopher, Martin L. (1992), Logistics and Supply Chain Management, London: Pitman Publishing
Yardımcı Kaynaklar Bowersox, D. J., Closs, D.J., Cooper M. B., Supply Chain Logistics Management, Mc Gray Hill, 2002. Fahimnia, B., Bell, M. G., Hensher, D. A., & Sarkis, J. Green Logistics and Transportation. Springer, 2015.

Ders İle İlgili Dosyalar