Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
POPÜLER KÜLTÜR Birinci Düzey HİT 314 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. ÖZLEM IŞIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Öğretim elemanı dersi öğrencilere anlatır.
Dersin Amacı Bu derste popüler kültür kavramının tarihsel gelişimi, çeşitli okulların popüler kültürü değerlendirme biçimleri, kitle iletişiminin gelişimi ile popüler kültür arasındaki bağlantıyı göstermek amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Popüler kültürün anlamı, popüler kültür ve kitle iletişim araçları, Amerikan kültürü ve popüler kültür, gündelik yaşam ve popüler kültür kavramlarının kuramsal alt yapılar çerçevesinde değerlendirildiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Kültür Kavramı
2 Folk-Popüler-Yüksek Kültür
3 Kitle Kültürü ve kitle iletişim araçları
4 Popüler kültür kavramının gelişimi
5 İdeoloji ve popüler kültür
6 Popüler kültür ile ilgili kuramsal yaklaşımlar
7 Popüler kültür ile ilgili kuramsal yaklaşımlar
8 Popüler kültür ve toplum
9 Küreselleşme ve popüler kültür
10 Popüler kültür ve müzik endüstrisi
11 Popüler kültür ve televizyon
12 Popüler kültür ve reklam
13 Popüler kültür ve halkla ilişkiler
14 Popüler kültür ve sinema
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kültür kavramının incelenmesi
2 Folk, yüksek ve popüler kültür kavramlarının birbirleriyle olan ilişkileri anlamak
3 Kültür ürünlerinin hegemonik toplumsal, siyasal ve ekonomik yapıları nasıl kurduğunu kavramak
4 Kitle kültürü ve popüler kültür ilişkisini kurmak
5 Popüler kültüre eleştirel yaklaşımları öğrenmek
6 Günlük hayatta yer alan müzik, moda, spor vb. alanların popüler kültür kapsamında değerlendirilmesini sağlamak
7 Televizyon ve yazılı basının popüler kültürü nasıl yaydığını anlamak
8 Popüler filmlerin eleştirisini yapabilmek
9 Popüler kültür ve reklam ilişkisini anlamak
10 Popüler kültür ürünlerinin yapısal özelliklerini analiz etmek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri öğrenebilme
2 Temel Bilim ve Mühendislik bilgilerini kullanma becerisi kazanma
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme konularında temel kuramsal bilgileri uygulayabilme becerisi kazanma
4 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme temelinde toprak, bitki, gübre, su ve çevresel atıkların analiz tekniklerini öğrenebilmek ve bu teknikleri toprak verimliliği ile ilgili sorunların çözümüne yönelik olarak kullanabilme becerisi kazanma
5 Doğal kaynakların izlenmesi ve planlanmasında Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri tekniklerini anlama ve kullanma becerisi kazanma
6 Arazi yönetimi ve kullanım planlaması konusunda temel kavramları ve kuramları anlama ve kullanma becerisi kazanma
7 Ülkemizde ve Dünyada Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunları görebilme, analiz etme, çözüm üretme ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak topluma aktarma becerisi kazanma
8 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki ulusal ve uluslararası yenilikleri takip etmek ve kendisini sürekli yenileme ve geliştirme becerisi kazanma
9 Mesleki uygulamalar sırasında elde ettiği bulguları ülke çıkarları ile tarım ve çevre korumayı gözeterek uygulayabilme becerisi kazanma
10 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki sorunlara çözüm üretebilmeye yönelik araştırma - geliştirme projelerinde yer alabilecek bilgi ve beceriye sahip olma
11 Toprak, su ve diğer doğal kaynakların tanınması, planlanması, korunması ve sürdürülebilir kullanımı ile iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi sahibi olma
12 Ziraat Mühendisliği Mesleğinin etik değerlerine ve gerekli bilimsel formasyona sahip bireyler olarak takım çalışması içerisinde yer alabilmek ve gerektiğinde sorumluluk üstlenebilme
13 Yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanabilmek; alanıyla ilgili uluslararası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil ve bilgisayar bilgisine sahip olma
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 2 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 18 2 36
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Korkmaz, A. ve İrfan E.(2005) Popüler kültür ve iletişim, Erk yayınları, Ankara Storey, J. (2000) Popüler kültür çalışmaları, Babil yayınları, İstanbul
Yardımcı Kaynaklar Popüler Kültür Ve Yüksek Kültür, Herbert J. Gans Reklam kültürü ve Toplum, Banu Dağtaş

Ders İle İlgili Dosyalar