Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
POPÜLER KÜLTÜR Üçüncü Düzey HİT 314 6 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç.Dr. ÖZLEM IŞIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Öğretim elemanı dersi öğrencilere anlatır.
Dersin Amacı Bu derste popüler kültür kavramının tarihsel gelişimi, çeşitli okulların popüler kültürü değerlendirme biçimleri, kitle iletişiminin gelişimi ile popüler kültür arasındaki bağlantıyı göstermek amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Popüler kültürün anlamı, popüler kültür ve kitle iletişim araçları, Amerikan kültürü ve popüler kültür, gündelik yaşam ve popüler kültür kavramlarının kuramsal alt yapılar çerçevesinde değerlendirildiği bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Kültür Kavramı
2 Folk-Popüler-Yüksek Kültür
3 Kitle Kültürü ve kitle iletişim araçları
4 Popüler kültür kavramının gelişimi
5 İdeoloji ve popüler kültür
6 Popüler kültür ile ilgili kuramsal yaklaşımlar
7 Popüler kültür ile ilgili kuramsal yaklaşımlar
8 Popüler kültür ve toplum
9 Küreselleşme ve popüler kültür
10 Popüler kültür ve müzik endüstrisi
11 Popüler kültür ve televizyon
12 Popüler kültür ve reklam
13 Popüler kültür ve halkla ilişkiler
14 Popüler kültür ve sinema
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kültür kavramının incelenmesi
2 Folk, yüksek ve popüler kültür kavramlarının birbirleriyle olan ilişkileri anlamak
3 Kültür ürünlerinin hegemonik toplumsal, siyasal ve ekonomik yapıları nasıl kurduğunu kavramak
4 Kitle kültürü ve popüler kültür ilişkisini kurmak
5 Popüler kültüre eleştirel yaklaşımları öğrenmek
6 Günlük hayatta yer alan müzik, moda, spor vb. alanların popüler kültür kapsamında değerlendirilmesini sağlamak
7 Televizyon ve yazılı basının popüler kültürü nasıl yaydığını anlamak
8 Popüler filmlerin eleştirisini yapabilmek
9 Popüler kültür ve reklam ilişkisini anlamak
10 Popüler kültür ürünlerinin yapısal özelliklerini analiz etmek

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 20 2 40
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 18 2 36
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Korkmaz, A. ve İrfan E.(2005) Popüler kültür ve iletişim, Erk yayınları, Ankara Storey, J. (2000) Popüler kültür çalışmaları, Babil yayınları, İstanbul
Yardımcı Kaynaklar Popüler Kültür Ve Yüksek Kültür, Herbert J. Gans Reklam kültürü ve Toplum, Banu Dağtaş

Ders İle İlgili Dosyalar