Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLERİ NÜMERİK ANALİZ -I İkinci Düzey MAT 527 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. BAĞDAGÜL KARTAL ERDOĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Bağdagül Kartal Erdoğan
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Hata türleri, denklemin köklerine yaklaşım yöntemlerini vermek
Dersin Tanımı Hata türleri, Hata birikimi, kararlılık, kararsızlık, Taylor serileri, Taylor serileri ile yaklaşım, Denklemlerin kökleri, Bisection(yarılama) yöntemi, Newton-Raphson Yöntemi, Secant(Kiriş) yöntemi, Regula-Falsi Yöntemi

Dersin İçeriği
1 Hata türleri
2 Hata birikimi, kararlılık, kararsızlık
3 Taylor serileri
4 Taylor serileri ile yaklaşım
5 Denklemlerin kökleri
6 Bisection(yarılama) yöntemi
7 Bisection(yarılama) yöntemi
8 Ara Sınav
9 Newton-Raphson yöntemi
10 Newton-Raphson yöntemi
11 Secant(Kiriş) yöntemi
12 Secant(Kiriş) yöntemi
13 Regula-Falsi Yöntemi
14 Regula-Falsi Yöntemi
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hata türlerini öğrenir.
2 Taylor serilerini öğrenir.
3 Taylor serileri ile yaklaşımı öğrenir.
4 Denklem köklerine yaklaşımı öğrenir.
5 Bisection (yarılama) yöntemini öğrenir.
6 Newton-Raphson yöntemini, Secant(Kiriş) yöntemini, Regula-Falsi Yöntemini öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2 Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3 Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4 Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5 Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6 Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7 Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8 Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9 Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 4 10 40
Sunum / Seminer hazırlama 1 7 7
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 10 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 5 5 25
Toplam iş yükü     172
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İlgili kitap ve makaleler
Yardımcı Kaynaklar İlgili kitap ve makaleler

Ders İle İlgili Dosyalar