Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİNDE SAYISAL MODELLER İkinci Düzey ENM 536 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. İBRAHİM DOĞAN
Dersin Veriliş Şekli Teorik 3 Saat
Dersin Amacı Tedarik zinciri yonetiminde kullanilan sayisal teknikler incelenecektir. Oncelikli focus tedarik zinciri yonetimi teorisi olacak fakat ayni zamanda pratik vaka analizleri de tartisilacaktir.
Dersin Tanımı Stok modellerinin gozden gecirilmesi, risk havuzu, kamci etkisi, kamci etkisinin sayisallastirilmasi, stratejik guvenlik stok yerlestirilmesi problemi, tersine lojistik ve yeniden uretim, iade edilen urunlerin talep tahmini, kontrat tasarimi

Dersin İçeriği
1 Tedarik Zincirinde Stok modellerinin gozden gecirilmesi
2 Tedarik Zincirinde Stok modellerinin gozden gecirilmesi
3 Tedarik Zincirinde Risk havuzu
4 Tedarik Zincirinde Risk havuzu
5 Tedarik Zincirinde Kamçı etkisi
6 Tedarik Zincirinde Kamçı etkisinin sayısallaştırılması
7 Tedarik Zincirinde stratejik guvenlik stok yerlestirilmesi problemi
8 Tedarik Zincirinde stratejik guvenlik stok yerlestirilmesi problemi
9 Ara Sınav
10 Tedarik Zincirinde Tersine lojistik ve yeniden uretim
11 Tedarik Zincirinde Tersine lojistik ve yeniden uretim
12 Tedarik Zincirinde Kontrat tasarimi
13 Tedarik Zincirinde Kontrat tasarimi
14 Tedarik Zincirinde Kontrat tasarimi
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematiksel modelleme tekniklerinin operasyonel, taktiksel ve stratejik tedarik zinciri problemlerine uygulama ve geliştirme
2 Tedarik zincirlerinde çok aşamalı stok control sistemlerinin uygulanması, merkezi ve merkezi olmayan stok yönetiminin incelenmesi
3 Tedarik zincirinde koordinasyonun ve koordinasyonla ilgili hususların incelenmesi
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Uzmanlığını kullanarak endüstri mühendisliği problemlerini tanımlayabilme ve yenilikçi çözümler üretebilme becerisi kazanır.
2 Alanında karşılaşılabilecek sorunları tanımlayarak uygun modelleme yöntemleri ile çözme becerisi kazanır.
3 Konusunda, ulusal ve uluslararası düzeydeki bilimsel çalışmaları takip ederek alanındaki bilimsel ve teknolojik gelişmeleri derinlemesine izleyebilme yeteneği kazanır.
4 Sistemlerin modellenmesi, benzetimi ve matematiksel ifade etme yeteneği kazanır. Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
5 Endüstri Mühendisliği problemlerini inceleyebilmek için deneyler tasarlama, gerçekleştirme, veri toplama, verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama yeteneği kazanır.
6 Disiplinler arası yapıdaki problemleri çözmek için disiplinler arası takımlara ulaşarak onlarla işbirliği yapabilme yeteneği kazanır.
7 Fakülte çalışanı birisinin gözetimi altında sunulabilir bir çalışma yapma yeteneği kazanır.
8 Endüstriyel ve sistemsel teknik bilgileri profesyonel seviyede yazılı, sözlü ve iş grafikleri formatında iletebilme yeteneği kazanır.
9 Bilimsel yayın yapabilme yeteneği kazanır.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 6 72
Ödevler 1 12 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 12 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Chopra, Sunil and Peter Meindl (2004).Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operations, Second edition, NJ: Pearson Prentice Hall.
Yardımcı Kaynaklar Designing and Managing the Supply Chain, Concepts, Strategies and Case Studies. D. SimchiLevi, P. Kaminsky, and E. SimchiLevi, Boston, McGrawHill/Irwin, 2003.

Ders İle İlgili Dosyalar