Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEKİ YABANCI DİL (İNG) Birinci Düzey MYD301 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. ZEKİ GÖKALP
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı ÖĞRENCİLERİN KENDİ ÇALIŞMA ALANLARINDAKİ TEKNİK İNGİLİZCE KELİMELERE AŞİNA OLMALARINI SAĞLAMAK VE TEKNİK KONULARDAKİ ÇALIŞMALARI TERCÜME EDEBİLECEK SEVİYEYE GETİRMEK
Dersin Tanımı Öğrencilere alanında çeviri yapabilme yeteneği kazandırılır.

Dersin İçeriği
1 TERCÜMENİN TEMEL ESASLARI
2 CÜMLE YAPILARINA GENEL BAKIŞ
3 TEKNİK KONULARDA ÇEVİRİ-Toprak
4 TEKNİK KONULARDA ÇEVİRİ-Bitki Koruma
5 TEKNİK KONULARDA ÇEVİRİ-Bahçe Bitkileri
6 TEKNİK KONULARDA ÇEVİRİ-zootekni
7 VİZE
8 TEKNİK KONULARDA ÇEVİRİ-Tuzluluk
9 TEKNİK KONULARDA ÇEVİRİ-Arazi Islahı
10 TEKNİK KONULARDA ÇEVİRİ-Tarla Bitkileri
11 TEKNİK KONULARDA ÇEVİRİ-Pestisitler
12 TEKNİK KONULARDA ÇEVİRİ-Yabancı otlar
13 TEKNİK KONULARDA ÇEVİRİ-Tarımsal ilaçlar
14 FİNAL
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 ÇALIŞMA ALANLARINDA GEREKLİ OLAN TEKNİK İNGİLİZCE KELİMELRİN ANLAMLARINI BİLMEK
2 ÇEVİRİ YAPMA KONUSUNDA DENEYİM SAHİBİ OLMAK
3 KENDİ ALANLARINDA SON YILLARDA DÜNYA LİTERATÜRÜNDE YAPILAN ÖNEMLİ ÇALIŞMALARI ÇEVİREREK MESLEKİ ALANLARINDA BİLGİ SEVİYELERİNİ ARTTIRMAK
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Gıda Mühendisliği alanında bir problemi tespit etmek, çözüm geliştirmek ve bunu uygulama yetisine sahip olmak.
2 Temel mühendislik konularında yeterli bilgi ve beceriye sahip olmak.
3 Gıda hammaddelerinin değerlendirilmesi, üretimin optimizasyonu, kalite ve güvenlik konularında yeterli alt yapıya sahip olmak.
4 Bilgiye erişebilme yöntemlerini kavrayabilmek.
5 Bilimsel yöntemlerle araştırma ve geliştirme faaliyetleri kapsamında planlama, uygulama ve sonuçları analiz edebilme becerisine sahip olmak.
6 Gıda mühendisliği alanındaki bir bilgiyi, çalışmayı yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir şekilde aktarabilmek.
7 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurma yeteneğine sahip olmak.
8 Gıda mühendisliği alanının gerektirdiği sunum, yazım, tasarım, istatistik gibi konularda bilişim teknolojilerinden etkin olarak yararlanmak.
9 Proje hazırlama ve değerlendirme konularında bilgi ve beceriye sahip olmak.
10 Yaşam boyu öğrenmenin, bilim ve teknolojideki yenilikleri takip etmenin ve bu kapsamda kendini sürekli geliştirmenin önemini kavrayabilmek.
11 İşletme yönetimi, iş sağlığı ve güvenliği konularında bilgi ve bilince sahip olmak.
12 Gıda mühendisliği alanında kazandıkları bilgi ve becerileri disiplinlerarası çalışmalarda uygulayabilmek.
13 Sosyal ve etik değerleri özümsemek ve sorumluluğunu taşımak.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 4 4
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     60
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mesleki alanda yazılmış tüm makale ve ders notları
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar