Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LABORATUVARDA KULLANILAN CİHAZLAR, YÖNTEMLERİ Üçüncü Düzey KVFZ-610 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. NURGÜL ATMACA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. NURGÜL ATMACA
Dersin Veriliş Şekli Teorik ders, laboratuar uygulamaları, rapor, genel sunumlar
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere laboratuvarda kullanılan cihazlar ve yöntemleri hakkında temel bilgi vermektir
Dersin Tanımı Bu derste laboratuvarda kullanılan cihazlar ve yöntemleri anlatılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Laboratuvarda kullanılan malzemelerin tanıtılması- Laboratuvardaki malzemelerin tanıma
2 Laboratuvarda kullanılan malzemelerin tanıtılması- Laboratuvardaki malzemelerin tanıma
3 Laboratuvarda kullanılan cihazların tanıtılması- Laboratuvar cihazlarını kullanma
4 Laboratuvarda kullanılan cihazların tanıtılması- Laboratuvar cihazlarını kullanma
5 Laboratuvarda kullanılan cihazların çalışma prensipleri- Laboratuvar cihazlarını kullanma
6 Laboratuvarda kullanılan cihazların çalışma prensipleri- Laboratuvar cihazlarını kullanma
7 Laboratuvarda kullanılan cihazların çalışma prensipleri- Laboratuvar cihazlarını kullanma
8 Laboratuvarda kullanılan cihazların çalışma prensipleri- Laboratuvar cihazlarını kullanma
9 Çözelti nedir, çeşitleri nelerdir, nasıl hazırlanır- Fizyolojik çözeltilerin hazırlanması
10 Çözelti nedir, çeşitleri nelerdir, nasıl hazırlanır- Fizyolojik çözeltilerin hazırlanması
11 Molarite nedir- Fizyolojik çözeltilerin hazırlanması
12 Normalite nedir Fizyolojik çözeltilerin hazırlanması
13 Fizyolojik çözeltiler- Fizyolojik çözeltilerin hazırlanması
14 Ph kavramı- pH’nın önemi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Laboratuvardaki malzemelerin tanıyabilme
2 Laboratuvar cihazlarını kullanabilme
3 Fizyolojik çözeltilerin hazırlayabilme
4 Laboratuvardaki malzemelerin tanıyabilme
5 Laboratuvar cihazlarını kullanabilme
6 Fizyolojik çözeltilerin hazırlayabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 18 18
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 30 30
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya
Yardımcı Kaynaklar 1. Noyan, A., 2003: Yaşamda ve hekimlikte fizyoloji. Meteksan, Ankara 2. Cunningham, J.G., 2002: Textbook of veterinary physiology.Elsevier, USA. 3. Reece, W.O., 1997: Physiology of domestic animals. Williams and Wilkins, USA 4.Dukes Veteriner Fizyoloji (Çeviri) 12.baskı, Editör: William O Reece, 2004. Medipres, Malatya 5-Bölükbaşı, F. (1989). Fizyoloji Ders Kitabı. Vücut Isısı ve Sindirim. Cilt 1, Ankara Üniv. Veteriner Fakültesi Yayınları, No: 413, Ankara

Ders İle İlgili Dosyalar