Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK KLASİK MÜZİĞİ REPERTUVARI V İkinci Düzey GTM 409 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ NİHAL ŞENGÜN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Ücr. Öğr. Gör. MUSTAFA ÇAY
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Türk Klasik Müziği Solfeji ve Kuramı dersinde öğrenilen makam ve usul örneklerine uygun eserlerin uygulamalı olarak öğretilmesi. Türk Klasik Müziği Repertuarı dağarcığının oluşturulması.
Dersin Tanımı Geleneksel Türk Müziği Nazariyat sistemi içerisinde yer alan ses sistemi, makamlar ve usullerin pekiştirilmesi için, Türk Müziğinde kullanılan sözlü eser form biçimlerinin uygulamalı olarak örnek eserler üzerinde işlenişini kapsar.

Dersin İçeriği
1 Bir önceki yıl işlenilen Şed Makamlardaki eserlerin tekrarı.
2 Eser tahlili.
3 Saba Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
4 Segah Makamı ve küçük usullerden seçilen örnek eser.
5 Hüzzam Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
6 Müstear Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
7 İşlenilen eserlerin genel tekrarı.
8 İşlenilen eserlerin genel tekrarı.
9 VİZE HAFTASI
10 VİZE HAFTASI
11 Nikriz Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser
12 Neveser Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser
13 Ferahnak Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
14 Pençgah Makamı ve küçük usullerde seçilen örnek eser.
15 Öğrenilen eserlerin usul vurularak uygulamalı olarak tekrar edilmesi.
16 FİNAL HAFTASI
17 FİNAL HAFTASI
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bileşik Makamlar''''da (Saba, Segah, Hüzzam, Müstear, Nikriz, Neveser, Ferahnak, Pençgah) küçük usullerde ve farklı formlardan seçilmiş eserleri seslendirir.
2 -
3 -
4 -
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 1 1
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     62
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı ÖZKAN, İ. Hakkı; Türk Müziği Nazariyatı Solfeji Usulleri, İstanbul 1987. KUTLUĞ, Fikret; Türk Musikisinde Makamlar, İstanbul 2000. YILMAZ, Zeki; Türk Musikisi Dersleri, İstanbul 1983. TRT; Ankara-İstanbul Radyoları Arşiv Kaynakları.
Yardımcı Kaynaklar İnternet nota arşivleri

Ders İle İlgili Dosyalar