Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİM SOSYOLOJİSİ Üçüncü Düzey BSÖ103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HAYATİ ARSLAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞR.GÖR.RAHMİ YALÇIN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE- UZAKTAN EĞİTİM
Dersin Amacı Sosyolojinin tanımı .Sosyolojinin alt dalları, Eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, Sosyalleşme süreci, Eğitimin toplumsal işlevleri, Yabancılaşma ve eğitim, Sosyal hareketlilik ve eğitim, Göç, Medya, Küreselleşme ve bunların eğitim sistemine etkisi, Toplumsal bir sistem olarak okul, Okul-çevre ilişkisi, Okul ve şiddet
Dersin Tanımı Sosyoloji ve temel kavramlarının açıklanması ve eğitimle ilişkilendirilmesi,

Dersin İçeriği
1 sosyoloji ve eğitim tanımları,eğitimin amacı
2 sosyoloji ve İbni haldun un eğitim anlayışı
3 sosyoloji ve İbni haldun un eğitim anlayışı
4 sosyoloji ve eğitim kurumu
5 sportif olayı etkileyen ekonomik ve sosyal faktörler
6 sosyolojide araştırma teknikleri
7 Eğitimin kültürel temelleri,
8 Eğitimde Küreselleşme
9 okullarda sosyometrik çalışma
10 okullarda anket çalışmaları çalışma
11 Eğitim-İletişim ve demokrasi
12 mülakat ve bilgi toplama
13 Okul-çevre ilişkileri ve şiddet
14 Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf
15 FİNAL SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklayabilecek,
2 Toplum, eğitim ve toplumsal kurumları tanımlar,
3 Eğitim sosyolojisinde çeşitli kuramları karşılaştırır,
4 Eğitim sosyolojisi kuramlarını değerlendirir,
5 Eğitimin ve okulların toplumsal işlevlerini değerlendirebilecek,
6 Eğitim sistemlerini ve okulları anlamada sosyolojik bakış açısını kullanabilecektir,
7 Sosyolojik bakış açısını tanımlar,
8 Sosyolojik bakış açısını eğitim alanına uyarlar,
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2 Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3 Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4 Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5 Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6 Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7 Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8 Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9 Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10 Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11 Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12 Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13 Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14 Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15 Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16 Akademik çevreyi tanır.
17 Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18 Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19 Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20 Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 10 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 5 10
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tezcan, Mahmut. (2005...2018). Sosyolojik Kuramlarda Eğitim. Anı Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Ünsal, Serkan ve Çetin, Abdullah (Ed). (2018). Eğitim Sosyolojisi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.

Ders İle İlgili Dosyalar