Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ Üçüncü Düzey ÇSH 607 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. EMİNE ERDEM
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. EMİNE ERDEM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Öğrenciler derslere hazırlık yaparak gelmekte, soru-cevap, tartışma vb yöntemlerle öğrencilerin derse katılımları sağlanmakta ve ders konularına ilişkin seminer ve Yenidoğan Hemşireliğine ilişkin örnek araştırma/proje hazırlamaları beklenmektedir.
Dersin Amacı - Dünyada ve Ülkemizdeki Yenidoğan Hemşireliğini tartışmak, - Yenidoğanda Ağrı, Sıvı-Elektrolit Dengesi, Beslenme, Hastane Enfeksiyonları, Tanısal ve Terapötik İşlemler, İlaç Tedavisi İlkeleri, Yenidoğan Ünitelerinin Organizasyonu, Yenidoğan Resusitasyonu ve Transportunu tartışmak - Yüksek Riskli Yenidoğanların Taburculuğa Hazırlanması ve Preterm Bebek İzlemini tartışmak - Yenidoğan Hemşireliğinde Etik ve Kanıta Dayalı Uygulamaları tartışmak - Yenidoğan Hemşireliğine ilişkin örnek araştırma/proje sunabilmek
Dersin Tanımı Sağlık hizmetlerinde yenidoğan hemşireliğinin ilke, rol ve kavramları incelenir. Sık karşılaşılan sağlık sorunları ve çözüm yollarına ilişkin hemşirelik yaklaşımları tartışılır. Bu bilgiler doğrultusunda öğrencide bütüncül anlayışın gelişmesi sağlanır.

Dersin İçeriği
1 Dünyada ve Ülkemizde Yenidoğan Hemşireliği
2 Yenidoğanın Değerlendirilmesi
3 Yenidoğanda Ağrı
4 Yenidoğanda Sıvı-Elektrolit Dengesi
5 Yenidoğanda Beslenme
6 Yenidoğan Ünitelerinde Hastane Enfeksiyonları
7 Yenidoğan Yoğun Bakım Ünitelerinin Organizasyonu
8 Yenidoğan Ünitesindeki Tanısal ve Terapötik İşlemler
9 Yenidoğan Resusitasyonu
10 Yenidoğanda İlaç Tedavisi İlkeleri
11 Yenidoğan Transportu
12 Yüksek Riskli Yenidoğanların Taburculuğa Hazırlanması Preterm Bebek İzlemi
13 Yenidoğan Hemşireliğinde Etik
14 Yenidoğan Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Uygulamalar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dünyada ve ülkemizdeki Yenidoğan Hemşireliğini tartışacak
2 Yenidoğanda ağrı, sıvı-elektrolit dengesi, beslenme, hastane enfeksiyonlarını tartışacak
3 Yenidoğanda tanısal ve terapötik işlemler, ilaç tedavisi ilkelerini tartışacak
4 Yenidoğan ünitelerinin organizasyonu tartışacak
5 Yenidoğan resusitasyonu ve transportunu tartışacak
6 Yüksek riskli yenidoğanların taburculuğa hazırlanması ve preterm bebek izlemini tartışacak
7 Yenidoğan Hemşireliğinde etik sorunları tartışacak
8 Yenidoğan Hemşireliğinde kanıta dayalı uygulamaları tartışacak
9 Yenidoğan hemşireliği alanında yeni araştırma ve projeler geliştirebilecek
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 4 16
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 6 8 48
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     154
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1. Çavuşoğlu, H., Çocuk Sağlığı Hemşireliği II., Sistem Ofset, Ankara, 2013. 2. Potts.,NL., Mandleco, BL., Pediatric Nursing: Caring for Children and Their Families, (2nd Ed). New York: Thomson Delmar Cengage Learning. Delmar Thomson Learning Inc., Albany, 2007. 3. Hockenberry, M.J., Wilson, D. Wong’s Nursing Care of Infant and Children, 8th Edition, Mosby Elsevier Inc., St. Louis-Missouri, 2007. 4. Conk Z, Başbakkal Z, Bal Yılmaz H, Bolışık B. (Eds) Pediatri Hemşireliği. Akademisyen Tıp Kitabevi, Ankara, 2013. 5. Törüner, E.K., Büyükgönenç, L. Çocuk Sağlığı Temel Hemşirelik Yaklaşımları. Göktuğ Yayıncılık, Amasya, 2012. 6. İnternet (Sağlık Bakanlığı, UNICEF, WHO, UNDP...web sayfaları ve ders konularına ilişkin makaleler...)
Yardımcı Kaynaklar 1. İnternet (Sağlık Bakanlığı, UNICEF, WHO, UNDP...web sayfaları) 2. Ders konularına ilişkin güncel literatür

Ders İle İlgili Dosyalar