Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOLOJİK MÜCADELE TEORİ VE UYGULAMALARI Birinci Düzey ZBK 563 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MURAT MUŞTU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MURAT MUŞTU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Örgün (yüz yüze)
Dersin Amacı Bitkisel ürünlerin kalite ve kantitesinde problem olan hastalık, zararlı ve yabancı otların zararını önlemede etkili olabilecek doğal baskı unsurları olan organizmaları tanıtma ve bu organizmaların etkili kullanım yöntemlerini öğretmeyi ve dünyada ve ülkemizde yapılan biyolojik mücadele uygulamalarından örnekler vermeyi amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Biyolojik mücadelenin ve biyolojik mücadele ajanlarının tanıtılması, Biyolojik mücadele yöntemlerinin anlatımı, biyolojik mücadele uygulamalarından örneklerin anlatılması

Dersin İçeriği
1 Biyolojik mücadelenin tanımı, tarihsel gelişimi, zararlılarla mücadele yöntemleri içerisindeki yeri
2 Predatör ve parazitoitlerin genel özellikleri
3 Parazitizm şekilleri, üreme şekilleri
4 Biyolojik mücadelede uygulanan yöntemler
5 Biyolojik mücadelede kullanılan ajanlar
6 Akarların ve Nematodların Biyolojik mücadelede kullanımı
7 Mikroorganizmaların biyolojik mücadelede kullanımı
8 Mikroorganizmaların biyolojik mücadelede kullanımı
9 Yabancı otlarla biyolojik mücadele
10 Seralarda biyolojik mücadele
11 Meyve bahçelerinde biyolojik mücadele
12 Bağlarda biyolojik mücadele
13 Tek yıllık bitkilerde biyolojik mücadele
14 Ormanlarda biyolojik mücadele
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenci Biyolojik mücadelenin tanımı ve tarihsel gelişimi konularında birikimlidir
2 Biyolojik mücadelede kullanılan temel yöntemleri ve canlı gruplarını bilir
3 Parazitoitlerin, avcıların ve patojenlerin kullanımı ve etki şekilleri konusunda bilgi birikimine sahiptir
4 Farklı üretim alanlarında biyolojik mücadele uygulamaları konusunda bilgi sahibidir
5 Biylojik mücadele ile biyoçeşitlilik ve sürdürebilirlik ilişkisini kurar
6 Entegre savaş çerçevesinde biyolojik mücadelenin kullanımı ve sorunları konusunda bilgilidir
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Özgün düşünme: Verilen bir ödev veya kendi projesi için bireysel veya takım çalışmasında kullanılmak üzere özgün düşünceler geliştirebilme, kavram, teklif, çözüm ve kanıt üretebilme,
2 Yeni fikir üretme: İnceleme, araştırma, görselleştirme ve hayal etme süreçlerinde ıraksak ve yakınsak düşünme yeterliliği gösterebilme, orijinal ve yeni bakış açısı sunan fikir üretebilme,
3 Etkinlik yönetme: Bir etkinliğin başlangıcından sonucuna kadarki süreçlerini; amaca uygun malzeme, yöntem, teknik ve ortamı seçebilme, düzenleme ve yönetme becerilerini gösterebilme
4 Taslama, tasarı, tasarıma ulaşma: Fikir üretiminden sonuç üretimine işe kadar, çalışmanın tüm süreçlerini yönetebilme ve hedeflenen sonuca ulaşabilme,
5 Üretme motivasyonu kazanma: Girişimci ve üretken davranış biçimi kazanarak, çalışma tempo ve disiplini içinde üretkenlik gösterebilme,
6 Kendini Yönetme: Bağımsız düşünme, hedef oluşturma, üretim ve çalışma süreçlerini yöneterek, zamanında iş teslim edebilme disiplini geliştirebilme
7 Alan yazını takip etme: Alanın dil ve terminolojisine hakim olma; kendini geliştirmek ve güncel sanata hakim olabilmek için alan yazını takip edebilme,
8 Etik değerlere uyma: Eğitim sürecinde, sanatsal etkinliklerde ve gerçekleştirdiği sanat pratiklerinde, alan etiğine ve alan disiplinine sahip olabilme
9 Paydaşlarla iletişim kurma: Dış paydaşlarla iletişim etkinliklerine dahil olabilme, dış ve iç paydaşlarla ilişkiler, sanat tüketicisi, sanat piyasası, iş partnerleri ile takım çalışmaları gerçekleştirebilme,
10 Çağdaş teknolojileri kullanma: Farklı ve çağdaş teknolojileri etkili şekilde kullanabilme, bu teknolojilerin kullanıldığı çalışmalara dahil olabilme,
11 Disiplinler arası çalışmalar yapma: Güncel sanat pratiklerinde disiplinler arası çalışmalarda yer alabilme, disiplinler arası yaklaşım ve yöntemleri kullanabilme,
12 Eleştirel yaklaşım: Eleştirel düşünme becerilerini kullanarak yeni bilgileri, farklı uygulamaları kavrama ve analiz edebilme; alan araştırmalarını değerlendirebilme, özgün eleştiri geliştirebilme,
13 Grup çalışması yapma: Alan dahilinde ziyaretler, sanat etkinlikleri gibi faaliyetlerde grup çalışması içinde görev alabilme, işbirliği yapabilme, iletişim kurabilme
14 İfade: Fikir ve üretimlerini görsel, yazılı, sözlü, ifade edebilme, geri dönütleri kullanarak fikrini ya da üretimini geliştirebilme,
15 Çalışma disiplini ve gelişme azmi: Alanda disiplinli çalışmaya ve kendini geliştirmeye istekli ve açık olabilme. Kendine hedefler belirleme, hedefleri doğrultusunda çalışma azmi gösterebilme; alanda gelişimine katkı sağlayacak süreçlere dahil olma ve bunların sürekliliğini sağlayabilme,
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 48 48
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 48 48
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     183
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Bellows, T. S. and Fisher T. W. 1999. Handbook of biological control, Academic press, San diego, California USA
Yardımcı Kaynaklar Çeşitli kaynaklardan toplanmış ders notları,

Ders İle İlgili Dosyalar