Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 2 Üçüncü Düzey HKK 712 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Zorunlu ve seçimlik derslerin tamamlanması
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EYLEM ÇAKMAZ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. GÜLDEN ŞİŞMAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş.Gör. Mustafa Uyanık
Dersin Veriliş Şekli Öğrenci tarafından yazılan çalışmanın değerlendirilmesi ve yazım aşamasında danışmanlık
Dersin Amacı Belli bir konuda akademik okuma ve yazma becerisinin geliştirilmesini amaçlar.
Dersin Tanımı Belirlenen konuda, akademik bir eser ortaya çıkarma ve akademik araştırma yeteneği kazanılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Tez konusunun belirlenmesi
2 Kaynak taraması
3 Yargı kararlarının değerlendirilmesi
4 Okuma
5 Yazma
6 Tezin savunulması
7 Değerlendirme
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Eser oluşturmak için yeterli düzeye ulaşma
2 Konuları eleştirel olarak değerlendirme
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Gıda Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Gıda Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Gıda teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisibe sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 5 25
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 15 300
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 20 15 300
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     625
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Tüm literatür
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar