Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PROJE YÖNETİMİ Birinci Düzey ENM 404 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı BÖLÜM ÖĞRETİM ELEMANLARI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli DERS MATERYALİ VE SUNUMLARI İLE PROJE YAZILIM UYGULAMALARI
Dersin Amacı Modern proje yönetimi yaklaşımı ve kaynak kısıtlı proje çizelgeleme probleminin anlaşılması, proje çizelgeleme tekniklerinin kullanımı, proje çizelgeleme ve kontrolünde analitik çözüm tekniklerini uygulanması ve kullanımlarının geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Bu derste proje yönetiminin temel konuları, aşamaları, proje organizasyonu, proje seçimi, bütçeleme, planlama, çizelgeleme, CPM/PERT, GERT yöntemleri ve kontrolü incelenecek ve kaynak atamaları ile kaynak seviyelendirme gerçekleştirilecektir.

Dersin İçeriği
1 Proje ve proje yönetimi tanımları
2 Proje yönetim süreci ve aşamaları
3 İş kırılım yapısı oluşturma
4 Proje planlama ve proje ağ gösterimleri
5 Proje çizelgeleme yöntemleri
6 Proje süresinin kısaltılması, maliyetlendirme
7 Proje çizelgeleme için matematiksel modeller
8 Vize Sınav
9 Proje kaynak ataması ve kaynak seviyelemesi
10 Kaynak kısıtlı proje çizelgeleme
11 Proje risk yönetimi
12 Proje performansının ölçülmesi, kazanılmış değer analizi
13 Proje maliyet yönetimi
14 Proje yönetimi uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Proje yönetim aşamalarının detaylı incelenmesi
2 Proje planlama ve izleme tekniklerinin öğrenilmesi
3 Çizelgeleme yöntemleri, kaynak atama ve seviyelemeye ilişkin model ve yöntemlerin kavranması
4 Proje risklerinin ve başarılarının ölçülmesi
5 -
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 3 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı J.R.Meredith and S.J.Mantel. Project Management: A Managerial Approach. John Wiley & Sons.
Yardımcı Kaynaklar PMI TR, Proje Yönetimi Bilgi Birikimi Kılavuzu, 4. Baskı, 2008.

Ders İle İlgili Dosyalar