Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENGLISH II Birinci Düzey C-SRV118 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili ingilizce
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ERUZEM
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Öğrencilerin İngilizce seviyesini daha ileri düzeye taşımak ve dili yardımsız olarak kullanabilecek seviyeye getirmek.
Dersin Tanımı English I dersinin devam dersidir.

Dersin İçeriği
1 Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART I Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
2 Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART I Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
3 Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART I Gramer: Polite Requests, Unfulfilled intentions, making suggestions
4 Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART I Gramer: Degrees of certainty, present, past , future times
5 Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART II Gramer: Degrees of certainty, present, past , future times
6 Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART II Gramer: Degrees of certainty, present, past , future times
7 Okuma: "The Alchemist" by . P. Coelho PART II Gramer: Degrees of certainty, present, past , future times
8 Arasınav Haftası
9 Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: The Passive
10 Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: The Passive
11 Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: The Passive
12 Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: The Passive
13 Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: The Passive
14 Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: Nouns Clauses
15 Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: Nouns Clauses
16 Okuma: "Jonathan Livingstone Seagull" by R. Bach Gramer: Nouns Clauses
17 Yarıyıl Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Gramer Dersinde bilgi tazeleme ve ilerleme amacı ile "Verb Tenses konusu" işlenir. Öğrencilerin bu tenselere daha iyi hakim olmaları hedeflenir.
2 "Noun, Pronoun" ve "Modal" konuları işlenerek öğrencinin yazılı ve sözlü hakimiyeti artırılır.
3 Okuma "Reading" ile öğrenciye sadeleştirilmemiş kısa bir temel eser sunulur ve bununla baş etme teknikleri verilir. Bu aşamada öğrenci cümlenin gramer yapısı ötesinde yan anlamları konusunda fikir sahibi olur
4 Temel Fikirlerin tutarlı bir şekilde kanaat ve sonuç şeklinde ifadesi öğrenilmiş olur.
5 Başkalarının fikirlerini dinleme ve katılma veya itiraz etme konusunda deneyim kazanılmış olur.
6 Öğrencilerin ileride okuyacakları eserlere hazırlık olarak belirli okuma tekniklerinin kazınılması sağlanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Maliye alanı ile ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere uygulamadaki yansımaları da göz önüne alacak şekilde ileri düzeyde sahip olur
2 Mali olay ve olguları ekonomik, sosyal ve hukuki boyutlarıyla açıklar, mali göstergelere ilişkin verileri yorumlayabilir ve analiz edebilir
3 Maliye alanına ilişkin sorunları tespit edebilir, gerek ekip gerek bireysel olarak sorunları çözebilir, elde edilen bulguları rapor haline getirip sunabilir.
4 Teorik bilgilerinden hareketle mali sorunlara ilişkin sebep-sonuç ilişkisini kurarak bu sorunların çözümüne ilişkin politikalar ve stratejiler geliştirir.
5 Vergilemenin teorik ve hukuki altyapısını öğrenme, gelişmeleri takip edebilme, vergisel konularda toplumun farklı kesimlerine destek sağlama.
6 Maliye alanında bir yabancı dili kullanabilir, uluslararası literatürü takip edebilir, bilimsel ve mesleki konularda iletişim kurabilir.
7 Ekonomi biliminin teorik temelleri hakkında ileri seviyede bilgi sahibi olur, iktisadi gelişmeleri makro ve mikro düzeyde kuramsal açıdan değerlendirebilir.
8 Kamu mali yönetimi ve kamu bütçe sistemi hakkında bilgi sahibi olur, uygulanan politikalar ile arasında bağlantı kurabilir.
9 Muhasebe kayıt sistemi bilgisine sahip olur, işletmelerin mali ve finansal yapısını analiz eder ve yorumlar.
10 Temel bilgi teknolojilerini kullanarak, alanına özgü problemlere teknolojiye dayalı çözümler üretir.
11 İktisadi ve sosyal olayların analiz edilmesi için gerekli nitel ve nicel yöntemleri kullanabilir.
12 Sorumluluklarını yerine getirirken temel insani haklara ve özgürlüklere, çevre sağlığına, kültürel ve ahlaki değerlere saygılı faaliyet ve davranış sergiler.
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 3 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 3 1 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 1 6
Toplam iş yükü     57
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   100
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar