Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM-I Birinci Düzey SER 217 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. NİZAM ORÇUN ÖNAL, ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MAGED MOHAMED ZAKY HASSAN, ÜCR.ÖĞR.ELM.AHMET CABAS
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders temelde anlatım yolu ile işlenecektir. Bilgisayar başında uygulama yapılacaktır.Buna ilaveten sınıf içi tartışma yoluyla öğrencilerin derse katılması beklenmektedir.
Dersin Amacı Solidworks, Fusion360 v.b. CAD-CAM tabanlı tasarım programlarında seramik tasarımı ve üretimine yönelik eğitim verilmesi amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Temel bilgisayar destekli tasarım programları ile tasarım yapılabilmesi.

Dersin İçeriği
1 GİRİŞ - Solidworks programının arayüzünün tanıtımı, çizim ekranında bulunanlar, zoom ve pan komutunun mouse ile kullanımı
2 ÇİZİM KOMUTLARI - Komut giriş yöntemleri, birinci nokta giriş yöntemleri, ikinci nokta giriş yöntemleri, taslak çizim yapma kuralları, line komutu
3 ÇİZİM KOMUTLARI - Pline, Circle, Arc komutları
4 ÇİZİM KOMUTLARI - Rectangle, Polygon, Ellipce komutları
5 ÇİZİM KOMUTLARI - Text ve Hatch komutları, iki boyutlu çizim komutlarının uygulaması
6 DÜZENLEME KOMUTLARI - Modify komutlarının kullanım şekilleri, Move, Copy, Rotate komutları
7 Vize sınavı.
8 DÜZENLEME KOMUTLARI - Trim, Extend, Offset, Scale komutları, iki boyutlu çizim komutları uygulaması
9 DÜZENLEME KOMUTLARI - Dairesel çoğaltma, doğrusal çoğaltma, yol boyunca çoğaltma, Sketch, Erase, Explode komutları, iki boyutlu çizim komutları uygulaması
10 DÜZENLEME KOMUTLARI - Üç boyutlu şekillerin üç görünüşünün Solidworks ortamına aktarılması, silindirik parçaların yeterli görünüşlerinin Solidworks ortamına aktarılması
11 KATILAŞTIRMA KOMUTLARI - Yükselterek katılaştırma kavramı, yükselterek kesme kavramı, üç boyutlu obje uygulamaları
12 KATILAŞTIRMA KOMUTLARI - Döndürerek katılaştırma kavramı, belirli açıda döndürerek katılaştırma kavramı, döndürme ekseninin belirlenmesi, katılaştırılacak bölgenin belirlenmesi, silindirik parça çizim uygulamaları
13 KATILAŞTIRMA KOMUTLARI - Tabak, kupa, vazo gibi parçaların yeterli görünüşlerinin belirlenmesi ve solidworks ortamına aktarılması
14 ÖLÇÜLENDİRME - Ölçülendirme terimlerinin tanımı, ölçülendirmenin önemi, üç boyutlu objelerde ölçülendirme uygulamaları, silindirik parçalarda ölçülendirme kuralları
15 ÖLÇÜLENDİRME - Ölçülendirme uygulamaları
16 FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamı ile ilgili FİNAL sınavının yapılması ve dönem içinde yapılan uygulamaların değerlendirilmesi
17 FİNAL - Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamı ile ilgili FİNAL sınavının yapılması ve dönem içinde yapılan uygulamaların değerlendirilmesi
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilgisayar destekli programın arayüzünü ve temel çizim komutlarını kullanır.
2 İki ve üç boyutlu teknik çizimler oluşturur ve düzenler.
3 Katı modelleme tekniklerini kullanarak seramik objeler tasarlar.
4 Çizimlere ölçülendirme ve detaylandırma ekleyerek teknik resim kurallarına uygun hale getirir.
5 Modelleme ve düzenleme komutlarını kullanarak tasarımlarını geliştirir.
6 Seramik formlar ve kalıplar için dijital modelleme yapar.
7 Teknik resim sayfasına görünüş aktarma ve dokümantasyon süreçlerini uygular.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 15 2 30
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 3 3
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar BAĞCI,Ömer.Bilgisayarın B’si.Ankara,Seçkin Yayıncılık,2006

Ders İle İlgili Dosyalar