Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II Üçüncü Düzey DKA403 7 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. SÜLEYMAN AKYÜREK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere din öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirilme süreçleriyle ilgili bilgiler vermek, bunlarla ilgili olarak öğrencilere sınıf içi uygulamalar yaptırmak amaçlanmaktadır.
Dersin Tanımı Bu derste öğrencilere din öğretiminin planlama, uygulama ve değerlendirilme süreçleriyle ilgili bilgiler verilmekte, bunlarla ilgili olarak öğrencilere sınıf içi uygulamalar yaptırılmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Din Öğretiminde Problem Çözme Yöntem ve Tekniklerinin Uygulanması (Beyin Fırtınası, 6 Şapkalı Düşünme-Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniği)
2 Din Öğretiminde Örnek Olay İncelemesi Yöntemi ve Uygulamaları
3 Din Öğretiminde Drama Yöntemi ve Uygulamaları
4 Din Öğretiminde Çoklu Zeka Kuramı ve Örnek İşlenişler
5 Din Öğretiminde Tam Öğrenme Kuramı ve Örnek İşlenişler
6 Din Öğretiminde Programlı Öğretim Modeli ve Uygulamaları
7 DKAB ders kitaplarının incelenmesi ve Kitap Kullanma Teknikleri (3 N, M Tablosu, Savları anlama, Yoç, Yoda)
8 Akvaryum, Kartopu, Tereyağı Ekmek, Sandeviç, Köşelenme, Dedikodu, Mahkeme
9 Beyin eseri, listeleme, Philips 66, Kavram karikatürü, Kart Gösterme, Hızlı Tur, Elma Desem Git-Armut Desem Kal, Tombala Tekniği
10 Pazar yeri, Bilgi Kese Kağıdı, Öğrenme Galerisi, Konuşma Halkası, Kim Yapar Bunu, Top Taşıma, Zıt Panel, Düşün Eşleş Paylaş Tekniği gibi yeni tekniklerin uygulanması
11 Din öğretiminde Kavram Öğretimi (Akrostiş ve Başka- Ters Başka Teknikleri) ve Örnek İşlenişler
12 Din Öğretiminde Kavram Haritalarının Hazırlanması ve Uygulama
13 Din Öğretiminde Genelleme Öğretimi
14
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel ve özel öğretim yöntemlerinin ilişkisini açıklayabilir.
2 Alanıyla ilgili örnek planlar hazırlayabilir.
3 Öğretim konusuna uygun yöntemleri seçebilir.
4 Öğretim yöntemiyle ilişkili teknikleri belirleyebilir.
5 Dini kavramların nasıl öğretim konusu yapılabileceğini açıklayabilir.
6 Zeka kuramlarının din öğretimine katkılarını açıklayabilir.
7 Din öğretiminde kullanılabilecek araç-gereçlerin özelliklerini söyleyebilir.
8 Din öğretimini ölçme ve değerlendirmede neler yapılabileceğini açıklayabilir.
9 Öğretim konusuna ilişkin uygun ölçme araçları hazırlayabilir.
10 Yeni öğretim tekniklerini din öğretimi alanında uygulayabilir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarihi olayları değerlendirişte genel bir perspektif ve üst bir bakış edinebilir.
2 Tarihi olgulardan genellemelere ulaşarak günümüz problemlerine yeni çözümler sunabilir.
3 Kuran merkezli bir tarih algısı edinir.
4 İslam tarihini geniş bir perspektiften değerlendirir.
5 Tarih felsefesi tartışmalarını İslam tarihi içerisinde değerlendirir.
6 İslam Tarihinin ana kaynaklarını kullanma becerisi kazanır.
7 Hz.Muhammed'in hayatı ile ilgili rivayetleri bütüncül ve bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirir.
8 Dört Halife, Emevi ve Abbasi dönemlerinin İslam medeniyeti açısından önemini değerlendirir.
9 Dört halife, Emeviler ve Abbasiler dönemi ile ilgili tarihi bilgileri tarihi gerçeklik ölçüsünde değerlendirir.
10 İlk Müslüman Türk devletlerinin kültür ve medeniyetleri hakkında bilgi sahibi olur.
11 Osmanlı öncesi Müslüman Türk devletlerini tarih ilminin kurallarına göre değerlendirir.
12 Osmanlı Tarihinin dünya tarihi açısından önemini analiz eder.
13 İslam devletlerinde gelişen medeniyetinin maddî ve manevî yapı ve özelliklerini bilir.
14 İslam medeniyeti hakkında bütüncül bir kavrayışa sahip olur.
15 İslam medeniyetinin diğer medeniyet ve kültürlerle ilişkisini analiz eder.
16 Osmanlıca bir metni okuyabilmek için gerekli grameri öğrenir.
17 Osmanlıca matbu ve elyazması metinleri okuma becerisi kazanır.
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 14 1 14
Sunum / Seminer hazırlama 14 1 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     127
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1) Süleyman Akyürek, Din Öğretimi: Model, Strateji, Yöntem ve Teknikler, Nobel Yay., Ankara, 2009. Cemal Tosun - Recai Doğan, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretimi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2002 2) Koordinatör, M. Şevki Aydın, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi Öğretim Klavuzu, MEB. Yayınları, 2001 3) M.Zeki Aydın, Ahlak Öğretiminde Örnek Olay İnceleme, Nobel Yayıncılık, 2003 4) Pelin Pektaş, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretiminde Çoklu Zeka Uygulamaları, Özel Ceceli Okulları Yayınları, Ankara, 2002 5) Kudret Eren Yavuz, 7-12 Yaş Dönemi Çocuklarda Duygusal Zeka Gelişimi, , Özel Ceceli Okulları Yayınları, Ankara, 2002 b.
Yardımcı Kaynaklar 1) Veysel Sönmez, Öğretmen El Kitabı, Pegem Yayıncılık, Ankara, 1994 2) Özcan Demirel, Öğretme Sanatı, PegemA Yayıncılık, Ankara, 1999 3) Özcan Demirel, Genel Öğretim Yöntemleri, 1996 4) Mürüvvet Bilen, Kuramdan Uygulamaya Öğretim, Anı Yayıncılık, 1999 5) Ergin Erginer, Öğretimi Planlama Uygulama ve Değerlendirme, Anı Yayıncılık, 2000

Ders İle İlgili Dosyalar