Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ ÖĞRETİMİ UYGULAMASI İkinci Düzey NHEM 517 1 1.00 1.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. ÖZLEM CEYHAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Aktif öğretim/uygulama
Dersin Amacı Öğrenciye rehberlik edilerek sınıf içi derslerde ve klinik uygulamalarda edindikleri bilgi ve beceriyi uygulamaya aktarabilmelerini ve etkin öğretim yöntemlerini kullanmalarını sağlamaktır.
Dersin Tanımı Öğrenciye öğretim yöntemleri bilgi ve becerisini kazandırır.

Dersin İçeriği
1 Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik sunum
2 Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
3 Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
4 Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
5 Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
6 Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
7 Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
8 Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
9 Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
10 Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
11 Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
12 Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
13 Uygulamada öğrenci liderliği yaparken uygulanması gerekenlerin tartışılması
14 Hemşirelikte öğretim dersinde işlenen konuların değerlendirilmesine yönelik uygulama
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
2 Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
3 Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
4 Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
5 Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
6 Öğretim yöntemlerinin ve klinik eğitim liderliğinin öğretilmesini sağlamak
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 3 3
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     21
AKTS     1.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gücel makaleler
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar